Hervoorstellen

Jewepe

Forumguru
Ik ben al een tijdje lid en aangezien er nogal scherp gelet wordt op wie zich voorstelt en wie niet, op straffe van niet te mogen adverteren, stel ik me na vijf jaar nog maar een keer voor. Aanleiding hiervoor is het heugelijke feit dat ik weer toegetreden ben tot het leger der Skodarijders.

Het is een Superb geworden uit 2011, 1.6 TDi, rosso brunello en met (bijna) alles erop en eraan. Belangrijkste aderlating is dat het geen automaat is. Maar aangezien ik vrijwel niet (meer) in filegevoelige gebieden kom (ik beweeg me hoofdzakelijk in het oosten en noorden van het land) ga ik er vanuit dat ik de automaat niet zo ga missen. En anders moet ik maar mee leren leven. De proefrit vandaag beviel uitstekend, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Als je wilt weten wat mijn vorige auto was, lees dan mijn bericht in de rubriek "alles over andere VAG auto's".

PS. A.s. zaterdag ga ik 'm ophalen. Foto's volgen dus nog

hemi24

Forumguru
Deze toevallig..?

Volgens de site is de S2 verkocht en wordt er een Senic verwacht... :pieker:

111020756-medium.jpg

Hoe dan ook, proficiat!!!

Jewepe

Forumguru
Inmiddels in Zuid Frankrijk aangeland met de Superb. In twee dagen 1350 km gedaan en uitgerust aangekomen. Heerlijke reisauto! En nog nooit meegemaakt: ondanks wat oponthoud, kleine files en druk verkeer (veel optrekken en afremmen) een dieselverbruik van 1 op 19,2! Met zo'n grote auto en toch nog vrij hoge gemiddeldes (eerste dag 89 km/h en tweede dag 105 km/h). Ook al een modificatie gedaan. Het standaard lichtmetaal (16") van de Superb vervangen door een 17" Abt set (had ik nog in de schuur liggen van mijn Altea). Foto's volgen nog wel. Ben nu op vakantie.

Ook nog een tip voor alle Frankrijk-gangers: let op voor flitspalen. Het zijn er echt veel meer geworden en ze werken volgens mij! Lokalen heb ik veel zien afremmen in de buurt van zo'n paal. Ook veel motor surveillances (rijden als gekken trouwens). Verder ook in dorpen en steden zeer gedisciplineerd gedrag van de Fransen gezien. Snel van het gas af en keurig aan de snelheid houden. Ik denk dat de pakkans erg hoog geworden is :-).

Bovenaan Onderaan