Huibdos
Senior Member
Wat is het rijden met een automaat toch heerlijk. Nooit in een verkeerde versnelling?
Zoals in het grote "Groepsaankoop" topic is besproken, is het schakelprogramma van de bak niet optimaal. Daarom zou ik ook graag het schakelprogramma van mijn DSG bak willen laten aanpassen. Zo jammer dat ik niet had ingeschreven voor de groepsaankoop...
Het begon met een schokje tijdens het achteruitrijden. Ik hoopte nog dat het kwam omdat ik op grind reed, maar ik wist eigenlijk wel beter.
Het schokje werd een grote schok met een kraak, alsof er een steen tussen de tanden zat, en niet alleen tijdens het achteruitrijden maar ook vooruit, eerst alleen naar de 1, maar na 200 km (nog een boodschapje en uitlezen bij een verre garage) ook bij alle andere versnellingen.
Koppeling versleten.
Elluk nadeel hep se foordeel: nu moest hij wel naar de DSG Dokter.
Gelukkig konden ze me bij TVS inplannen, vandaag ben ik daarheen gereden (en mijn vrouw in haar Ka-tje achter me aan).
De hele weg handmatig geschakeld om zoveel mogelijk gekraak te voorkomen.
We zijn ook nog speciaal om Arnhem heengereden om stoplichten (dus optrekken!) te vermijden.
Bij dat ene stoplicht op de overgang naar de N18 ging het lampje branden van de accu en hield de motor op met lopen (zucht, zou dat hetzelfde probleem worden als TurboTurbo met zijn sporadisch uitvallende motor? ik hoop van harte van niet).
Gelukkig startte hij weer en kon ik hem schokkend en ratelend parkeren bij TVS.
De ontvangst was vriendelijk en correct. Met Mischa de komende reparatie besproken, de administratie afgewikkeld en de sleutel afgeleverd.
Volgende week wordt hij gerepareerd (hoera). Ik kijk er nu al naar uit om dan weer naar huis te rijden.
Daarover natuurlijk zsm meer.
Op weg naar huis moesten we een omleiding nemen omdat de weg naar de N18 was opgebroken.
Omdat we toch nog moesten lunchen gestopt bij de http://www.koffieboerderij.nl Groot-Nibbelink: een aanrader! Jammer dat het weer niet meewerkte anders hadden we lekker buiten gaan zitten.
Zoals in het grote "Groepsaankoop" topic is besproken, is het schakelprogramma van de bak niet optimaal. Daarom zou ik ook graag het schakelprogramma van mijn DSG bak willen laten aanpassen. Zo jammer dat ik niet had ingeschreven voor de groepsaankoop...
Het begon met een schokje tijdens het achteruitrijden. Ik hoopte nog dat het kwam omdat ik op grind reed, maar ik wist eigenlijk wel beter.
Het schokje werd een grote schok met een kraak, alsof er een steen tussen de tanden zat, en niet alleen tijdens het achteruitrijden maar ook vooruit, eerst alleen naar de 1, maar na 200 km (nog een boodschapje en uitlezen bij een verre garage) ook bij alle andere versnellingen.
Koppeling versleten.
Elluk nadeel hep se foordeel: nu moest hij wel naar de DSG Dokter.
Gelukkig konden ze me bij TVS inplannen, vandaag ben ik daarheen gereden (en mijn vrouw in haar Ka-tje achter me aan).
De hele weg handmatig geschakeld om zoveel mogelijk gekraak te voorkomen.
We zijn ook nog speciaal om Arnhem heengereden om stoplichten (dus optrekken!) te vermijden.
Bij dat ene stoplicht op de overgang naar de N18 ging het lampje branden van de accu en hield de motor op met lopen (zucht, zou dat hetzelfde probleem worden als TurboTurbo met zijn sporadisch uitvallende motor? ik hoop van harte van niet).
Gelukkig startte hij weer en kon ik hem schokkend en ratelend parkeren bij TVS.
De ontvangst was vriendelijk en correct. Met Mischa de komende reparatie besproken, de administratie afgewikkeld en de sleutel afgeleverd.
Volgende week wordt hij gerepareerd (hoera). Ik kijk er nu al naar uit om dan weer naar huis te rijden.
Daarover natuurlijk zsm meer.
Op weg naar huis moesten we een omleiding nemen omdat de weg naar de N18 was opgebroken.
Omdat we toch nog moesten lunchen gestopt bij de http://www.koffieboerderij.nl Groot-Nibbelink: een aanrader! Jammer dat het weer niet meewerkte anders hadden we lekker buiten gaan zitten.