ta-bas-co
Actief lid
In het grote "wanneer krijg jij je Octavia III" topic stelde @auriga me de vraag hoeveel toeren ik draaide bij een bepaalde snelheid. Omdat in dat topic geen wildgroei met reacties van dien aard wilde laten ontstaan ben ik dit topic maar begonnen.
Zuinig rijden kan af en toe ten koste gaan van trekkracht onderin. In mijn eerste kilometers, ik zit nog net onder de 800, is mijn ervaring dat je moet vermijden om onder de 1500RPM uit te komen. Zodra je daaronder schiet is optrekken echt een crime.
Kort door de bocht, 50KM/H: 3; 60-70KM/H: 4 ;80-100KM/H: 5; >120KM/H: 6
Wat is jullier ervaring? Hebben jullie nog tips om lekker te kunnen blijven rijden, maar evengoed het verbruik zo laag mogelijk te houden? Kortom hoe schakel jij in je Skoda Octavia III Greenline uitvoering om zo groen mogelijk te rijden zonder concessies aan rijplezier
Tabelletje overnemen? Quote dan en haal alles weg behalve wat tussen de CODE-tags staat en vervang dat met je eigen waarden...
Zuinig rijden kan af en toe ten koste gaan van trekkracht onderin. In mijn eerste kilometers, ik zit nog net onder de 800, is mijn ervaring dat je moet vermijden om onder de 1500RPM uit te komen. Zodra je daaronder schiet is optrekken echt een crime.
Kort door de bocht, 50KM/H: 3; 60-70KM/H: 4 ;80-100KM/H: 5; >120KM/H: 6
Wat is jullier ervaring? Hebben jullie nog tips om lekker te kunnen blijven rijden, maar evengoed het verbruik zo laag mogelijk te houden? Kortom hoe schakel jij in je Skoda Octavia III Greenline uitvoering om zo groen mogelijk te rijden zonder concessies aan rijplezier
Code:
Rijder: @ta-bas-co
Model: Octavia III Greenline Businesslince Combi
Gear RPM KM/H
3 1650 50 (soepel)
4 1250 50 (lastig verder optrekken)
5 1550 80 (soepel)
5 ____ 100 (soepel)
5 2850 120 (doortrekken)
6 1250 80 (lastig verder optrekken)
6 ____ 100 (soepel, maar niet op RPM gelet)
6 1950 120
6 2100 130
6 2200 140
Tabelletje overnemen? Quote dan en haal alles weg behalve wat tussen de CODE-tags staat en vervang dat met je eigen waarden...
Laatst bewerkt: