De eerste week zit er op, en wat een fantastische auto! Als ik de verhalen hier lees heb ik geluk gehad met de levering van mijn auto, ik heb uiteindelijk meer moeite gehad om de leasemaatschappij te overtuigen om snel af te leveren, dan PON of mijn dealer. De dealer heeft zelfs alles in het werk gesteld om het ophalen van de auto een feestje te maken: auto onder een doek, uitgebreide uitleg van alle opties, even de rust nemen om een bak koffie te drinken… een positieve ervaring.
En dan de auto: de 2.0 TDI (110 kW-150 pk) volstaat prima, in combinatie met de DSG een genot om in te rijden. De hulpsystemen (en dan met name ACC en Lane Assist) voldoen uitstekend en bezorgen me de gewenste rust op de grote weg en in de file. Goede geluidsinstallatie (Canton), heerlijke stoelen, tot nu toe weinig te klagen.
Het ontbreken van draai- en drukknoppen op het navigatiesysteem is even wennen, evenals de weergave. Ik had het idee dat mijn oude Columbus standaard meer inzoomde waardoor je meer details zag. Het scherm van deze Columbus is met name in spitsuur erg onoverzichtelijk door de grote hoeveelheden filemeldingen. De online diensten zijn wel fantastisch, met name het feit dat files in de stad ook weergegeven worden.
Binnenkort maar eens een afspraak maken voor VCDS aanpassingen om de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten.