Het grote S3 levertijden topic

Ik hoorde dat de NL markt voorrang zou krijgen tijdens productie ivm belastingregels per 01012017. De mijne is een maand eerder dan de planning..

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

s_janssen

Actief lid
Ik hoorde dat de NL markt voorrang zou krijgen tijdens productie ivm belastingregels per 01012017. De mijne is een maand eerder dan de planning..

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Dat zal dan alleen voor de 21% diesel modellen gelden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reinierh

Senior Member
Na lang wachten (5 Augustus) vandaag een telefoontje van de dealer over het maken van een aflever afspraak.
Helaas ivm Lease afspraken pas 18 november. Dus net geen 3 maanden levertijd. Niet slecht.
Mooiste is dat de auto voor de deur wordt afgeleverd. Door de centrale inkoop een drukke weken niet veel tijd om even heen en weer te rijden.

Ik belde zonet met mijn garage ivm onderhoud op huidige O2 en gaf nog es de opmerking over de ellenlange wachttijden voor ons Belgen tov onze Noorderburen.

Het heeft volgens hen idd te maken met de invoerder die een aantal slots bestelt op de productielijn.
Dus D'Ieteren heeft de prognose voor de Superb III schromelijk onderschat :mad:. Pon heeft haar huiswerk beter gemaakt.:thumbsup:

Enige kleine troost : Men bekijkt nu om "slots" van andere landen, waar de prognoses overschat werd, over te nemen.

Voor mij is het kalf verdronken, ttz ALD schrijft vanaf november geen nieuwe wagens meer in, maar hopelijk zien een paar van mijn landgenoten hun "veel te lang op zich wachtende bolide" alsnog vroeger dan verwacht op hun oprit verschijnen.:tegek:

Ik duim voor jullie en berust in mijn eigen lot... Verder wachten dus. :wavecry:

Bartgoud

Nieuw lid
Gefiliciteerd met je keuze. Dus jij hebt gisteren jouw bestelling (muv kleur) doorgegeven aan jouw dealer en je verwacht de wegen op 15 december geleverd? :pieker:
Indien je dat lukt, zou dat straf zijn en ook wel een kaakslag voor iedere zuiderbuur die al maanden aan het wachten is op zijn bolide (mezelf incluis).

Niettemin : Veel succes, benieuwd of jouw dealer erin slaagt een plaatsje tussen al die wachtende Belgische Superbs op de productieband in te pikken...
Ik moet binnekort op onderhoud met mijn Octavia II en ga dit toch zeker even aankaarten bij mijn dealer, want dit kan eigenlijk niet...

Wat vervelend dat jullie zo lang moeten wachten op deze mooie auto! Inderdaad wordt de auto dit jaar geleverd, dit is al bevestigd door de importeur. Volgens mij heeft dit te maken met een afspraak die er van te voren is gemaakt met de importeur over de hoeveelheid auto's die ze zouden inkopen. Dus van te voren zal er al wel rekening zijn gehouden met de vraag van de Nederlandse dealers.

Als kleur heb ik overigens een zwarte genomen, hier vond ik dat de neus er vooral heel mooi uit kwam met het chroom! :)

xplain

Forumguru
Enige kleine troost : Men bekijkt nu om "slots" van andere landen, waar de prognoses overschat werd, over te nemen.

Noooooo mijn huidige leasecontract is hierdoor verlengd tot maart 2017. Stel u voor dat die in december staat te blinken bij de dealer!

Noooooo mijn huidige leasecontract is hierdoor verlengd tot maart 2017. Stel u voor dat die in december staat te blinken bij de dealer!

Ik mag hopen voor jou dat dit niet het geval is... Stel je voor...:banghead:

Mag je dan op geregelde tijdstippen bij de dealer binnenspringen om te "kwijlen" op je wagen. Kijken mag, rijden nog niet...

Een beetje zoals een te vroeg geboren baby in de couveuse. Je wil het dolgraag naar huis meenemen, maar de dokter (leasingmaatschappij) zegt dat het nog niet mag...:wavecry:

Dolf001

Nieuw lid
Week 41 een S3 Combi 1.6 TDI DSG Style Business besteld, verwachte levertijd week 49/2016

Ben benieuwd of ze het waar kunnen maken, wellicht dat de goedheiligman een duit in het zakje kan doen

Aanpassing levertijd door leasemaatschappij: week 51.... wordt spannend....

Kleine ter info voor de Belgen, ivm eerdere berichtgeving hier:
Ik wou het 'slechte nieuws' nog niet brengen voor het verlengde weekend :) maar ik had vrijdagavond gebeld met de dealer, één van de grootste Skoda garages van het land zoniet de grootste: kwestie dus dat ze goed geïnformeerd zijn. De levertijd in België is op vandaag nog steeds en helaas 5 à 6 maand. Deze is een inniemini beetje verbeterd omdat de productie van de Yeti verplaatst is naar Rusland.

Verder is Dieteren to blame voor de tragere levering ten opzichte van onze buurlanden NL en DE.

Mijn Superb Combi is besteld op 7 sept en levering is vandaag voorzien op 1/maart/2017.:cheers:

Ik heb misschien hoopvol nieuws voor de "Vlaamsche Superbverwachtenden".
Zoals in een vorige post vermeld was mijn Superb (begin juni besteld) pas voorzien voor eind december.
Vandaag mail gekregen van de garage : Superb wordt op 28/11 in Brussel verwacht en dan enkele dagen later in de garage in Destelbergen ! :yeehaa:
Daar mag hij dan nog een maandje in de "couveuse" staan totdat de leasingmaatschappij hem begin 2017 kan inschrijven en ik hem mag ophalen. :banghead::sterretjes:

Ik mag hem wel al es gaan bekijken (of bekwijlen?) dan. :deuk:

Maar het goede nieuws is dus dat de verwachte levertermijn ongeveer een maandje vervroegd is (eigenlijk nog steeds 6 maand, maar kom wat klagen we?)

Hopelijk krijgen de meeste van jullie straks ook hoopvol nieuws van jullie dealer.

Bovenaan Onderaan