Het grote S3 levertijden topic

benderke

Actief lid
Ik heb misschien hoopvol nieuws voor de "Vlaamsche Superbverwachtenden".
Zoals in een vorige post vermeld was mijn Superb (begin juni besteld) pas voorzien voor eind december.
Vandaag mail gekregen van de garage : Superb wordt op 28/11 in Brussel verwacht en dan enkele dagen later in de garage in Destelbergen ! :yeehaa:
Daar mag hij dan nog een maandje in de "couveuse" staan totdat de leasingmaatschappij hem begin 2017 kan inschrijven en ik hem mag ophalen. :banghead::sterretjes:

Ik mag hem wel al es gaan bekijken (of bekwijlen?) dan. :deuk:

Maar het goede nieuws is dus dat de verwachte levertermijn ongeveer een maandje vervroegd is (eigenlijk nog steeds 6 maand, maar kom wat klagen we?)

Hopelijk krijgen de meeste van jullie straks ook hoopvol nieuws van jullie dealer.

Merci voor de info! De mijne is op een gelijkaardig tijdstip besteld. Lease leverdatum staat nog op 15/11 maar denk niet dat dit realistisch is. Dealer vandaag gemaild ; hopelijk snel positief antwoord.

Ik denk dat het bij mij ook wachten tot ten vroegste 2017 zal zijn (na 15/11 worden geen wagen ingeschreven van de lease).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BASIE

Nieuw lid
De onze werdt volgens de dealer op zaterdag 5/11/2016 in productie genomen maar op my skoda zie ik nog altijd niets staan enkel de besteling 29/04/2016 staat er heb nog maar weinig vertrouwen in de dealer na al 2maal een beloofde
datum te hebben gekregen.
Volgens de dealer wordt onze superb op 26/11/2016 geleverdt wat mag ik nu geloven my skoda of de dealer.

Als je dealer meldt dat je jouw superb op 26/11 mag ophalen dan zou ik er hem/haar aan houden. Kan me niet voorstellen dat de dealer na 2 beloofde data gaat melden dat hij zaterdag in productie ging zonder dat te checken... Dat zou er helemaal over zijn.

Ik duim alvast mee. Je wacht al lang genoeg !

Jan A

Actief lid
Heb bevestiging van de dealer dat hij week 47 geproduceerd wordt. Heeft dan dik 8,5 maanden in de proefbuis gezeten. Ergens rond 9 december hoop ik hem (of is het haar?) dan eindelijk af te kunnen halen.

Nvanders

Nieuw lid
Vandaag heeft de LM mijn S3 Combi AB besteld en de voorlopige leverdatum is nu nog 4 nov maar ze zeiden er wel bij dat hier geen rechten aan ontleend kunnen worden :nailbiting:.
Gisteren gebeld door de Dealer om een afleverafspraak te maken. 16 nov komen ze mijn S3 afleveren!! Ruim 3 maanden levertijd!! Dat vind ik niet slecht

wh superb 3

Nieuw lid
Goede avond. vandaag een update gekregen over de leverdatum van mijn superb combi. deze werd besteld op 25 februari 2016, en zou normaalgezien volgende week geleverd worden. vandaag kreeg ik het bericht dat de dealer deze ten vroegste verwacht in januari 2017!!!!! kortom: ik zeg het leasecontract op, heb er geen zin meer in. dat ze hun kutbak houden, ik ga voor wat SNELLERS

benderke

Actief lid
Bij mij is de levering verlaat naar 13 januari... besteld begin juni.

Tof dat het in NL allemaal zo snel kan; en wij in BE moeten wachten tot na nieuwjaar...

Goede avond. vandaag een update gekregen over de leverdatum van mijn superb combi. deze werd besteld op 25 februari 2016, en zou normaalgezien volgende week geleverd worden. vandaag kreeg ik het bericht dat de dealer deze ten vroegste verwacht in januari 2017!!!!! kortom: ik zeg het leasecontract op, heb er geen zin meer in. dat ze hun kutbak houden, ik ga voor wat SNELLERS

Hoe kan dat nu dat jouw Combi nog es met 2 maand wordt verlaat terwijl onze Noorderburen een wachttijd van 3 maand hebben? Dan eis je toch een duidelijke verklaring van je dealer? Wat zegt die dan?

In jouw geval zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen en de boel afblazen. 11 maand wachten is gewoon belachelijk. Steken ze die auto dan manueel in elkaar, door 1 man? Ze lachen gewoon met ons Belgen...

pindanootje

Nieuw lid
Een Belgiër alhier: Skoda Superb 3 Style Hatchback 1.6D besteld op 11/04 en staat al sinds de laatste week van oktober bij de dealer. Vermits het een leasewagen betreft dien ik de oude wagen te laten inspecteren op schade bij moment van (in)levering. Blijkbaar was het vroegste moment waar het voor zowel de inspectiemaatschappij als de garage mogelijk was om een gemeenschappelijke datum overeen te komen 16/11. Een mens wacht dus net geen zeven (7!) maanden en dan slagen ze erin om nog eens 2 en een halve week nodig te hebben om de wagen leveringsklaar te maken.

Veel succes voor zij die nog langer dan deze 7 maanden moeten wachten op levering. Vermits het voor mij een leasewagen is en ik zelf eigenlijk weinig met de auto rij is het geen ramp. Maar het is een wijze les voor als ik ooit nog eens een wagen (al dan niet privé) dien te bestellen: liever niets meer van die prutsers van d'Ieteren en als het toch moet, met staalharde leveringsgaranties in het aankoopcontract. Ofschoon een Skoda Superb een mooie wagen is, is en blijft het een massaproduct waar je niet meer dan een half jaar op dient te wachten (en al zeker niet voor zo'n lease-configuratie met amechtige 1.6 diesel waar er dertien in een dozijn van zijn). Er zijn inderdaad genoeg andere wagens in de D-klasse (Ford Mondeo, nieuwe Talisman, 508 Peugeot, Mazda 6) die ongeveer hetzelfde kosten en er ook niet slecht uitzien.

wh superb 3

Nieuw lid
Hoe kan dat nu dat jouw Combi nog es met 2 maand wordt verlaat terwijl onze Noorderburen een wachttijd van 3 maand hebben? Dan eis je toch een duidelijke verklaring van je dealer? Wat zegt die dan?

In jouw geval zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen en de boel afblazen. 11 maand wachten is gewoon belachelijk. Steken ze die auto dan manueel in elkaar, door 1 man? Ze lachen gewoon met ons Belgen...

stevo, ik weet het niet. het is mijn inziens geen speciale auto, een style versie met wat opties en weliswaar het open dak maar mij gaat het om het principe. bij een BMW heb je massa's meer optiemogelijkheden en die slagen erin om een wagen binnen 8 a 10 weken te leveren, mijn geduld is gewoon op. ik ga voor een passat highline stockwagen met de 190pk...

benderke

Actief lid
stevo, ik weet het niet. het is mijn inziens geen speciale auto, een style versie met wat opties en weliswaar het open dak maar mij gaat het om het principe. bij een BMW heb je massa's meer optiemogelijkheden en die slagen erin om een wagen binnen 8 a 10 weken te leveren, mijn geduld is gewoon op. ik ga voor een passat highline stockwagen met de 190pk...

Ze nemen gewoon alle NL voor, zodat die geen extra bijtelling moeten betalen? En dus vanaf 2017 zijn de Belgen aan de beurt?

BBO

Senior Member
Volgens mij heeft het bijtellings verhaal er niets met temaken. Maar enkel dat D'ieteren teweinig productie plaatsen heeft ingekocht. En bepaalde optie's die ook voor vertraging zorgen. Toen ik wachtende was was het pano dak een enorme vertrager net als het 230 V stopcontact. Want er is een periode geweest dat alle Style uitvoeringen geleverd werd zonder de 230V omwille van de levertijd.

Mijn vrouw gaan SII is ook twee maand telaat geleverd. Oorzaak: de velgen. Om dan uiteindelijk 2 maand telaat met de verkeerde velgen geleverd te worden. De dealer heeft het wel keurig opgelost. Zo kan 1 optie voor veel vertraging zorgen.

@benderke de bijtelling van de meeste S3 versies gaat in 2017 omlaag in NL (van 25% naar 22%). Dus als de NL bijtelling al effect heeft op de Belgische leveringen dan zal het eerder om een bespoediging gaan.

De tijd van grote bijtellingsverschillen rond de jaarwissel is wel voorbij hier. Misschien nog een kleine run op plug in hybrides (gaan van 15% naar 22%) en die zal ook voor het laatst zijn

BASIE

Nieuw lid
Maar wat kan het dan wel zijn dealer zegt niets zwijgd als vermoord. en wij als klant kunnen wachten en wachten en wachten. Als ik die laatste reacties lees zie ik het wel weer niet goed in zijn al onze 7 maand en er kan ons nog altijd niemand zeggen waarom we zolang moeten wachten ik vind dit echt niet kunnen is mijn eerste skoda en misschien ook men laatste

Jan A

Actief lid
Maar wat kan het dan wel zijn dealer zegt niets zwijgd als vermoord. en wij als klant kunnen wachten en wachten en wachten. Als ik die laatste reacties lees zie ik het wel weer niet goed in zijn al onze 7 maand en er kan ons nog altijd niemand zeggen waarom we zolang moeten wachten ik vind dit echt niet kunnen is mijn eerste skoda en misschien ook men laatste
Nog twee maanden geduld, vrees ik. Zelf zal ik op 9,5 uitkomen.

benderke

Actief lid
Mijn dealer zegt: als alles blijft zoals het nu is: januari... volgens mij weten ze het zelf niet. Op myskoda.be kan je het zien als de productie gestart is. Bij mij nog niets ge zien behalve 'besteld'.

krisps

Nieuw lid
Vandaag leuk nieuws gekregen. Mijn superb is aangekomen bij de dealer. besteld begin juni. Aflevering begin week 47. 5 en halve maand levertermijn. Ik ken collega's die langer gewacht hebben op hun passat.

Bovenaan Onderaan