Het grote S3 levertijden topic

benderke

Actief lid
Bij mij is de status inmiddels aangepast: geschatte levering 5/1. De wagen zou inmiddels bij de dealer moeten zijn. Hopelijk kan deze week de papiermolen zijn werk doen en kan ik er eind volgende week / begin de week erna om...

Auto staat nog ergens in Brussel te koekeloeren... komt einde deze week / volgende week bij de dealer. Kan deze dus pas naar eind volgende week afhalen *zucht*

Duke

Nieuw lid
Inmiddels geeft de dealer eind april aan. Ik hoop dat het niet nog later gaat worden :dankje:

Bij mij blijft de verwachte afleverdatum 19/05/2017 (bestelling doorgegeven 25/11/2016) en hoeft voor mij ook niet later te worden :nailbiting:. Van dit topic zou een mens depressief worden als je de leveringstermijnen bij de Nederlandse Skoda-rijders ziet. Hoewel, kan altijd slechter natuurlijk als ik de lijdensweg van Jan A zo lees :shutup:

wh superb 3

Nieuw lid
hallo allemaal,
ik ben helemaal nieuw hier. zocht even op of nog mensen problemen hadden met de levertijd van hun superb en zo kom ik hier terecht.

als ik hier verschillende reacties lees denk ik dat ik ongeveer de kroon span qua wachttijd. mijn auto werd besteld op 16 februari en zal hoogst waarschijnlijk geleverd worden rond 15 november....

eerlijk gezegd ben ik daar niet echt mee opgezet... het is mijn eerste skoda na altijd vw en bmw gereden te hebben... een goede eerste indruk hebben ze alvast gemist.

grt
ward
nieuws van de dag: net telefoon gekregen van de dealer dat de wagen gearriveerd is. volgende week donderdag wordt hij bij me thuis geleverd. hallelujah... 11 maand na de bestelling

het is misschien raar om zeggen maar de auto interesseert me niet meer...

RMP

Lid
Nou, het aftellen is hier ook begonnen :) Vandaag besteld, verwachte levertijd eind maart.

Dit is 'm geworden:

Superb Hatchback 1.4TSI DSG-7 Style Business in Lava Blue
Beige geventileerde lederen bekleding met stoelverwarming voor en achter
Ruitenwisser achter
Dynamic Chassis Control
Adaptieve Cruise Control met Front Assist
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Sunset
Lichtpakket
Achteruitrijcamera
Glazen schuif/kanteldak
Travel assist
LED interieur pakket
Trekhaak wegklapbaar
Verwarmbare voorruit
Lichtmetalen velgen 19" Phoenix
Zonwering achter/zijruiten
en om het af te maken, het spoilertje van de Sportline :)

Laatst bewerkt:

gllo

Nieuw lid
Veel nuttige info verkregen op dit forum dus deel ik met plezier mijn bestelling mee :)

-Superb Hatchback 1.6TDI DSG-7 Style
-Brilliant zilver
-17"Stratos

-Style Comfort Pack
-Style Premium Pack
-Style Gps Pack

-Panoramisch dak
-Automatische kofferklep
-Zwart leder
-Bagagepakket

Besteld 21/12/2016 in Belgie- Verwachte levering midden mei
Bestelling is een Belgisch bedrijfswagen

nieuws van de dag: net telefoon gekregen van de dealer dat de wagen gearriveerd is. volgende week donderdag wordt hij bij me thuis geleverd. hallelujah... 11 maand na de bestelling

het is misschien raar om zeggen maar de auto interesseert me niet meer...

Had jij je bestelling niet geschrapt en voor een Passat gekozen?

Ik begrijp wel dat de auto je op dit moment nog even niet interesseert. Maar ik denk dat je straks wel met een glimlach zal uitstappen na de eerste rit... En dat je na een week al (bijna) vergeten bent dat je 11 maand hebt moeten wachten.
Begrijp me niet verkeerd : 11 maanden wachten voor een Skoda Superb is schandalig.

Wat nog schandaliger is, is dat zelfs in 2017 de levertermijnen blijkbaar even lang blijven lopen voor ons Belgjes, terwijl de Noorderburen na 3 maand al fluitend hun bolide mogen afhalen. Wat scheelt er eigenlijk met D'Ieteren? Hebben die na de eerste 2 jaar nog steeds hun bestelpolitiek bij Skoda nog niet aangepast????
Onbegrijpelijk....

benderke

Actief lid

Ik begrijp wel dat de auto je op dit moment nog even niet interesseert. Maar ik denk dat je straks wel met een glimlach zal uitstappen na de eerste rit... En dat je na een week al (bijna) vergeten bent dat je 11 maand hebt moeten wachten.
Begrijp me niet verkeerd : 11 maanden wachten voor een Skoda Superb is schandalig.

Wat nog schandaliger is, is dat zelfs in 2017 de levertermijnen blijkbaar even lang blijven lopen voor ons Belgjes, terwijl de Noorderburen na 3 maand al fluitend hun bolide mogen afhalen. Wat scheelt er eigenlijk met D'Ieteren? Hebben die na de eerste 2 jaar nog steeds hun bestelpolitiek bij Skoda nog niet aangepast????
Onbegrijpelijk....

Ik vind het ook een rare reactie. Als het je echt zo beu bent; kan je de bestelling dan niet annuleren gezien de onredelijke levertermijn?

Ik heb ook vaak gedacht gvd had beter een andere besteld ; of als die nu opnieuw verlaat wordt annuleer ik en vraag ik een andere - maar al bij al is en blijft de superb toch men eerste keuze...

wh superb 3

Nieuw lid

Onbegrijpelijk....
Stevo, ik had inderdaad gevraagd aan de leasemaatschappij om deze te annuleren maar hierbij kreeg ik een dusdanig grote opzegvergoeding voor mijn neus geschoteld waardoor ik toch nog wat geduld heb uitgeoefend...
feit is dat ik de voorbije jaren elk jaar een andere auto heb gereden waardoor ik om het jaar wel wat anders had om naar uit te kijken, nu heb ik dat niet gehad... ben waarsch te verwend.

ik denk dan, mocht ik nu kunnen kiezen ging ik voor de Mazda 6 of de Alfa giulia... zeker daar ik meer en meer hoor dat de ophanging van de superb bijzonder zwak is.

vleier

Forumguru
Stevo, ik had inderdaad gevraagd aan de leasemaatschappij om deze te annuleren maar hierbij kreeg ik een dusdanig grote opzegvergoeding voor mijn neus geschoteld waardoor ik toch nog wat geduld heb uitgeoefend...
feit is dat ik de voorbije jaren elk jaar een andere auto heb gereden waardoor ik om het jaar wel wat anders had om naar uit te kijken, nu heb ik dat niet gehad... ben waarsch te verwend.

ik denk dan, mocht ik nu kunnen kiezen ging ik voor de Mazda 6 of de Alfa giulia... zeker daar ik meer en meer hoor dat de ophanging van de superb bijzonder zwak is.

Voor iedere probleem is een oplossing.:deuk:

Ieder jaar een andere auto??? Jouw werkgever is nen autozot of wat? :tegek:
ja, je bent te verwend :jaja:....

Maar wat de ophanging betreft... 't is te zie zien wat je van de wagen verwacht. Een Superb is geen sportwagen hé.
Ik verwachtte een comfortabele reislimo en ik kreeg die ook. Opgeleukt met de toeters en bellen die ik wou, met als enige nadeel dat ik uiteindelijk geen 2.0 D kon bestellen (twas een 1.6 zoals ik wil of een 2.0 zonder de nodige frivoliteiten...).

Ik rij nu met een wagen rond die ik nog maar zeer sporadisch tegenkom op de baan (itt BMW 3, Opel Insignia, Peugeot 508, Volkswagen Passat) en dan nog in de sedan versie (wat is die koffer nog gigantischer dan die van de Octa Combi II ) die je in Belgenland nog zeldzamer ziet passeren, laat staan in Lava blue... :jaja:.

Het is verschrikkelijk lang wachten voor ons Belgen, maar eens je aan het stuur zit, dan besef je dat de superb het wachten echt waard is...
Enfin, mijn idee ...

Ieder jaar een andere auto??? Jouw werkgever is nen autozot of wat? :tegek:
ja, je bent te verwend :jaja:....

Maar wat de ophanging betreft... 't is te zie zien wat je van de wagen verwacht. Een Superb is geen sportwagen hé.
Ik verwachtte een comfortabele reislimo en ik kreeg die ook. Opgeleukt met de toeters en bellen die ik wou, met als enige nadeel dat ik uiteindelijk geen 2.0 D kon bestellen (twas een 1.6 zoals ik wil of een 2.0 zonder de nodige frivoliteiten...).

Ik rij nu met een wagen rond die ik nog maar zeer sporadisch tegenkom op de baan (itt BMW 3, Opel Insignia, Peugeot 508, Volkswagen Passat) en dan nog in de sedan versie (wat is die koffer nog gigantischer dan die van de Octa Combi II ) die je in Belgenland nog zeldzamer ziet passeren, laat staan in Lava blue... :jaja:.

Het is verschrikkelijk lang wachten voor ons Belgen, maar eens je aan het stuur zit, dan besef je dat de superb het wachten echt waard is...
Enfin, mijn idee ...

Ik rij een hatchback Lava Blue in België :-)

FJR

Nieuw lid
Combi 1.6TDI DSG besteld eind augustus, en toen voorzien om half mei geleverd te worden. :tongue::tongue: Maaaar!!! Hij zou volgens het laatste bericht van de dealer nu toch al in België aankomen eind februari. Nog wat paperassenwachttijd dan, dus in totaal 6 maanden. Met panoramadak en al. Maar het vel van de beer...

It better be worth it!

Bovenaan Onderaan