Het grote S3 levertijden topic

benderke

Actief lid
Straf, dacht dat het enkel in NL niet meer geleverd werd! Ik zal het bij levering goed nakijken, is wel pas voorzien in januari volgens garage (en november volgens lease maatschappij). Gezien ik men leasebudget overschreden heb - en zelf wat moet bijleggen zal ik zeker niet akkoord gaan indien er geen 230V aanwezig is...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bartgoud

Nieuw lid
Goedemorgen allemaal,

Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Bart, 32 jaar oud, woonachtig in de kop van Overijssel en in het dagelijkse leven werk ik als Account Manager bij een etikettendrukkerij.

Momenteel rij ik in een Volvo V40 die ik destijds moest overnemen van mijn voorganger. Na 3 jaar was het dan eindelijk zover! Gisteren is mijn nieuwe auto besteld! :) De Skoda Superb 3 Style Businessline 1.6 handschakel. Opties die ik erop heb genomen zijn: adeptive cruise control + front assist, verwarmbare voorruit, achteruitrijcamera, getinte ramen, led interieur pakket. Naar mijn idee erg compleet.

Kleur ga ik vandaag uitzoeken en doorgeven aan de dealer, hier ben ik nog steeds niet over uit. Omdat het gisteren de laatste dag was dat er besteld kon worden, hebben ze hem alvast in bestelling gezet maar de kleur mochten ze nog aanpassen. Als het goed is moet de auto circa half december geleverd worden. Staat op 15 december en MOET sowieso in december geleverd worden i.v.m. de bijtelling die gaat veranderen.

Kan nu al niet wachten tot hij binnen is!

Groet,
Bart

B.Stuurder

Forumguru
Straf, dacht dat het enkel in NL niet meer geleverd werd! Ik zal het bij levering goed nakijken, is wel pas voorzien in januari volgens garage (en november volgens lease maatschappij). Gezien ik men leasebudget overschreden heb - en zelf wat moet bijleggen zal ik zeker niet akkoord gaan indien er geen 230V aanwezig is...

Ook al had je geen eigen bijdrage, jouw werkgever moet dit wel betalen en ik voor mij probeer de kosten te beperken om de onderneming zo goed mogelijk te laten draaien. Kunnen ze mij ook blijven betalen namelijk.
Daarbij, er moet gewoon geleverd worden wat is besteld, of er moet een communicatie over geweest zijn. Dit is erg slordig.

B.Stuurder

Forumguru
Goedemorgen allemaal,

Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Bart, 32 jaar oud, woonachtig in de kop van Overijssel en in het dagelijkse leven werk ik als Account Manager bij een etikettendrukkerij.

Momenteel rij ik in een Volvo V40 die ik destijds moest overnemen van mijn voorganger. Na 3 jaar was het dan eindelijk zover! Gisteren is mijn nieuwe auto besteld! :) De Skoda Superb 3 Style Businessline 1.6 handschakel. Opties die ik erop heb genomen zijn: adeptive cruise control + front assist, verwarmbare voorruit, achteruitrijcamera, getinte ramen, led interieur pakket. Naar mijn idee erg compleet.

Kleur ga ik vandaag uitzoeken en doorgeven aan de dealer, hier ben ik nog steeds niet over uit. Omdat het gisteren de laatste dag was dat er besteld kon worden, hebben ze hem alvast in bestelling gezet maar de kleur mochten ze nog aanpassen. Als het goed is moet de auto circa half december geleverd worden. Staat op 15 december en MOET sowieso in december geleverd worden i.v.m. de bijtelling die gaat veranderen.

Groet,
Bart

Hoi Bart, zet dit even in "meet en greet", dan kunnen de leden je verwelkomen.... @Bartgoud

linkje: http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

s_janssen

Actief lid
Goedemorgen allemaal,

Groet,
Bart

Hi Bart,

gefeliciteerd, goede keuze. Puntje van aandacht: ik weet niet of adaptieve cruise control icm met handbak het geld waard is. Ik heb zelf AAC met DSG, en dat is echt heel fijn. Of het veel toegevoegde waarde heeft met de handbak....
Helaas is de DSG erg prijzig op de 1.6 anders had je die wel genomen schat ik.
Anyway, my five cents.

Goedemorgen allemaal,

Groet,
Bart

Gefiliciteerd met je keuze. Dus jij hebt gisteren jouw bestelling (muv kleur) doorgegeven aan jouw dealer en je verwacht de wegen op 15 december geleverd? :pieker:
Indien je dat lukt, zou dat straf zijn en ook wel een kaakslag voor iedere zuiderbuur die al maanden aan het wachten is op zijn bolide (mezelf incluis).

Niettemin : Veel succes, benieuwd of jouw dealer erin slaagt een plaatsje tussen al die wachtende Belgische Superbs op de productieband in te pikken...
Ik moet binnekort op onderhoud met mijn Octavia II en ga dit toch zeker even aankaarten bij mijn dealer, want dit kan eigenlijk niet...

Jan A

Actief lid
Eindelijk een positief bericht van de dealer: status van 'Bestelling doorgestuurd naar de fabriek' naar 'Bestelling in afwachting van planning'.
Voorlopige productieweek: 47
Met wat geluk heeft de Sint hem bij :-)
Besteld op 29/2

RefleCs

Forumguru
Ik heb ook ACC op de 1.6 handgeschakeld en ik vind het heerlijk. Ok in de file zou het in combinatie met een DSG nog beter zijn. Je hebt er wel degelijk wat aan in het normale rijden. De ACC blijft ingeschakeld je moet alleen wel zelf ff terugschakelen en opschakelen.

Het vergt wel even wat gewenning. Waar ik eerder gewend was om vrij dicht op te rijden achter een auto om vervolgens in te gaan halen moer je nu toch echt al behoorlijk ver in voren anticiperen.

CVos

Nieuw lid
Oef, mijn auto is geleverd. Ik ben nog een beetje overdonderd, maar hier is hij...

Niet zo tof : Geen USB en 230V achteraan... :(
Wel een leuke verassing: Kessy en mooie sleutel!

7 maand en twee dagen tss bestelling en levering (8 maand als tss je mijn keuze en levering telt). Geduld. Geduld. Geduld.

Jan A

Actief lid
Oef, mijn auto is geleverd. Ik ben nog een beetje overdonderd, maar hier is hij...

Niet zo tof : Geen USB en 230V achteraan... :(
Wel een leuke verassing: Kessy en mooie sleutel!

7 maand en twee dagen tss bestelling en levering (8 maand als tss je mijn keuze en levering telt). Geduld. Geduld. Geduld.
Allez, dan heb je hem toch nog voor 15 november, you lucky bastard!

• Leuk
Waarderingen: CVos

gdisselkoen

Forumguru
Ook al had je geen eigen bijdrage, jouw werkgever moet dit wel betalen en ik voor mij probeer de kosten te beperken om de onderneming zo goed mogelijk te laten draaien. Kunnen ze mij ook blijven betalen namelijk.
Daarbij, er moet gewoon geleverd worden wat is besteld, of er moet een communicatie over geweest zijn. Dit is erg slordig.
De importeur mag zonder overleg de uitrusting van de auto aanpassen. Bij het ondertekenen van het koopcontract wordt daar automatisch mee accoord gegaan. Je hebt geen recht op compensatie.

Dit geldt niet voor opties en accessoires die je er bij besteld. Als die om wat voor reden niet geleverd kunnen worden, dan hoef je die ook niet te betalen

ugeken

Lid
Volgende week ben ik aan de beurt na net 8 maanden wachttijd. De wagen staat ondertussen wel al een week of twee bij de dealer.

Jan A

Actief lid
Misschien moeten we toch eens een ranking tijd tussen bestelling en levering maken.
Ik denk dat ik hoog in de tabel ga eindigen!

CVos

Nieuw lid
Allez, dan heb je hem toch nog voor 15 november, you lucky bastard!

Hehe, ja, was ik al helemaal uit het oog verloren. Redelijk wat stress gehad bij de dealer omwille van de aflevering en de leasing. Maar ik kan gerust van mijn week verlof genieten nu. Nu jij nog, Jan A!

CVos

Nieuw lid
Leuk voor jou cvos! Toch veel liever kessy dan die 230V + USB achteraan?

Ja, dat wel, maar mijn kinderen denken er anders over :). Ach we zien wel. Misschien wordt het achteraf ingebouwd, misschien niet. Hangt van de leasing en de garage.

S.K. Oda

Nieuw lid
Vreemde ontwikkeling die verhalen van 't ontbreken van 230V. Mijn S3 combi businessline is recent geleverd en heeft dit allemaal gewoon aan boord

Mijn Superb style business is eind augustus besteld en kan ik vrijdag ophalen.. week of 8 dus..

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Ik heb 2 september een Ambition Business besteld via het werk (België), die zij de volgende week (rond 8 sept) besteld hebben bij het leasingbedrijf. Nu word ik wel benieuwd wat de levertijd zou zijn !
Volgens hun verwachtingen ging dat 31 maart 2017 zijn maar dat was een 'pure gok' obv de eerdere bestellingen die ze gedaan hebben.
Maar nu zijn de levertijden mogelijk dus een pak versneld (obv de laatste berichten). Puur intuïtief zou ik dit wel kunnen geloven want ze hebben eind van de zomer aanpassingen aan de fabriek gedaan en de piek-populariteit van de eerste maanden is ook wat gaan liggen,wat typisch is bij elke release van een nieuw model.

Tegen het eind van vandaag krijg ik een antwoord van Fleet die het ging navragen bij het leasingbedrijf...

Bovenaan Onderaan