Het is geen auto van VAG geworden

SUBR

Lid
We rijden inmiddels een fijne en betrouwbare Honda Civic 1.8 automaat van de huidige generatie (9) :D.
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!
Ik heb geen ervaring met de automaat van Honda, is dat nog een echte automaat? Of een automatisch schakelende versnellingsbak al dan niet met een dubbele koppeling?
 

Bakkertje

Forumguru
Veel veilige kilometers!
PostYourPics.gif
 

Noord26

Forumguru
Zelfs als je per ongeluk het B-merk slaolie van de lokale supermarkt gebruikt als smeermiddel voor de automatische versnellingsbak zal het blijven werken; bij wijze van..

Een Honda gaat niet kapot, die kan hooguit een beetje ziek worden. ;)
 

SUBR

Lid
Dank voor jullie berichten. Na bijna 15 jaar Audi A3 Diesel te hebben gereden wilde ik deze keer naar benzine. Gezien de perikelen van de huidige VAG produkten (o.a. gebrek aan lange termijn betrouwbaarheid) gekozen voor Honda. Ik ben al jaren een fan van het merk, mede door de mooie techniek (zoals VTEC), grote veiligheid voor inzittenden en betrouwbaarheid (eigen ervaring en statistieken). Kortom Honda maakt goede fijn rijdende auto's. Ik kan jullie melden, mijn Civic rijdt geweldig.

@Corné de Kluijver Deze Civic is uitgerust met een "echte" automatische 5 bak met koppelomvormer Nog altijd de meest toegepaste automatische bak.
 

Bijlagen

  • 161009Honda1.jpg
    161009Honda1.jpg
    516,1 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:

Skoda79

Senior Member
Laatst in Engeland zo'n ding een dag als huurauto gehad. Reed prima, ik vond alleen het zicht naar achteren (door die rare achterkant) dramatisch, maar dat zal ook een stuk gewenning zijn.
 

SUBR

Lid
Het zicht naar achteren is goed, maar inderdaad, het is wennen. Mijn Civic is echter ook voorzien van een camera en detectie (piepers) rondom.
Overigens, wat grappig is, is dat het journaille steevast het zicht door de achterruit (Civic) als onvoldoende beoordeeld, maar er zijn meer auto's met een dergelijk (achter)ruit oppervlak, zoals een (recente) Volvo V40. En dan heb je bij de Civic ook nog een extra ruit(je) onder de spoiler :laugh: ..... maar daar hoor je ze dan weer niet over :arghh:
 
E

Ex-lid 2926

De Honda 1.8 is een fijne motor en voor mijn gevoel duurzamer dan de huidige downsize turboblokken. Ik zeg er maar even voor de duidelijkheid bij, het is alleen mijn gevoel. Ik kan het niet onderbouwen door eigen ervaringen.
Honda gaat bij editie 10 van de Civic ook over naar de turboblokken (1.0 en 1.5), dus blijf lekker lang genieten van de 1.8. En editie 10 vind ik uiterlijk een flinke achteruitgang t.o.v. 9 en vooral 8. Die laatste vind ik nog steeds de mooiste Civic.
Veel rijplezier met de Civic.
 

SUBR

Lid
@Harrie D dat is ook de reden om nog deze 1.8 versie (9) met 141 Pk aan te schaffen ;)

Wat betreft betrouwbaarheid van non turbo motoren, het is wel verklaarbaar dat een downsize turbo (benzine) blok minder duurzaam is dan één zonder turbo: een turbo zorgt voor meer lucht (onder druk) zodat er meer brandstof kan worden verbrand, teneinde meer vermogen te kunnen genereren. Turbo blokken hebben vaak (in vergelijk) een relatief kleine inhoud (CC) en draaien onder hoge werk-druk. Overigens, daarom is het totaal verbruik in de praktijk ook hoog bij een turbomotor (tov de theoretische waarden). Daarbij is een turbo op zich een gevoelig, aan slijtage onderhevig, kostbaar onderdeel.

Laat onverlet dat een (kleine)turbo-motor wel erg prettig is in dagelijks gebruik :jaja:, zo heb ik zelf in de praktijk kunnen ondervinden met een Fabia Combi 1.2 TSi en een Seat Leon met de nieuwe 3 cilinder 1000 cc TSi motor.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan