MichelSchreurs
Lid
Het viel me op dat er op het forum nog geen topic is over dashcams, terwijl ze vaak toch knap populair blijken op andere fora.
Wie heeft een dashcam? Welke type, en hoe bevalt die?
Ik zal beginnen. Ik heb sinds kort een GoPro Hero3 in mijn auto staan, sinds ik de afgelopen tijd toch een paar net-niet ongelukken heb gehad. Mocht het ooit tot een net-wel ongeluk komen kan ik in elk geval terugkijken wat er is gebeurt.
Ik heb voor de GoPro gekozen om een aantal redenen:
Richtprijs: ca. €250,-.
Deze video heb ik vandaag gemaakt, HD-kwaliteit op Joeptjoep is niet dezelfde als het origineel.
[video=youtube;Yc1Fg4VXCwo]http://www.youtube.com/watch?v=Yc1Fg4VXCwo[/video]
Wie heeft een dashcam? Welke type, en hoe bevalt die?
Ik zal beginnen. Ik heb sinds kort een GoPro Hero3 in mijn auto staan, sinds ik de afgelopen tijd toch een paar net-niet ongelukken heb gehad. Mocht het ooit tot een net-wel ongeluk komen kan ik in elk geval terugkijken wat er is gebeurt.
Ik heb voor de GoPro gekozen om een aantal redenen:
- Zeer goede kwaliteit. Ik heb de goedkoopste uitvoering (de white edition) en zelfs die filmt op 1080p met 30 frames. De kijkhoek is dan 127 graden. Als je 170 graden beeld wilt kun je 'm op 720p instellen.
- Ideaal voor sport. Geloof het of niet, ik heb nog meer hobbies dan mijn Skoda. In de zomer ben ik veel op de boot en in de winter ski ik graag. De GoPro wordt met waterdichte behuizing geleverd en is voor mij dus multifunctioneel.
- Er zijn veel accessoires te verkrijgen. Mocht ik ooit iets nodig hebben is het te krijgen, ook als de camera meer dan een jaar oud is. Ik bedoel dan bevestigingen, nieuwe accu's en dergelijken.
- De GoPro heeft WiFi. Ik kan 'm bedienen met mijn iPhone en dat werkt ideaal.
- Last but not least: er zit een zgn. loop-modus op de camera. Als het geheugen vol is overschrijft hij simpelweg het oude videomateriaal. Als er niets bijzonders gebeurt is hoef je dus de geheugenkaart niet leeg te maken.
Richtprijs: ca. €250,-.
Deze video heb ik vandaag gemaakt, HD-kwaliteit op Joeptjoep is niet dezelfde als het origineel.
[video=youtube;Yc1Fg4VXCwo]http://www.youtube.com/watch?v=Yc1Fg4VXCwo[/video]