Het Octavia virus

dutchman79

Senior Member
Nadat ik voor mijn werk een Skoda Octavia 3 combi 1.2 TSI Elegance Businessline ben gaan rijden (cappucino beige) en hier alleen zakelijk in rijdt, hebben we nu besloten, nadat onze VW Golf 5 de zoveelste reparatie had, deze in te ruilen op een Skoda Octavia 2 FL combi, 1.2 TSI Business Elegance in de niet vaak voorkomende kleur Artic Green. Bevalt prima, mis alleen momenteel de stoelverwarming en het keyless gebeuren. :-)
20150113_132703.jpg

4 vragen tot nu toe:

We hebben de auto met 109k op de teller gekocht, met een kleine beurt bij aflevering.

-Wat is de mening hier in het forum over een airco beurt, die je veelal voorbij ziet komen tegen scherpe prijzen bij groupon en dergelijke ? Ik overweeg deze nog te laten doen.

-Is er een mogelijkheid de snelheid van de cruisecontrol ergens weer te laten geven, zoals in mijn Octavia 3 ?

-Aan het zelf bepalen wanneer de spiegels inklappen,door de knop op de afstandsbediening hiervoor 3 seconden in te drukken, moet ik nog wennen, omdat ik dat automatisch gebeuren van mijn Octavia 3 gewend ben. Is dit ook ergens in te stellen ? (VAGCOM of iets dergelijks)

-Ik overweeg tuning bij JD Engineering, twijfel nog omdat de turbo de helft van zijn verwachte leven er grofweg al op heeft zitten. Kunnen de daar ook de actuele staat van de turbo nakijken voordat ze tunen ?
 

CharlesTucker

Forumguru
Mooie kleur!

En gefeliciteerd met de aanschaf. Echt antwoorden op je vragen heb ik niet, ondanks dat ik al 3.5 jaar in Arctic Green O2FL Combi Elegance rondrij. Wat betreft die spiegels wel een opmerking, ik heb geen ervaring met automatisch inklappen, vind het eigenlijk wel fijn op de manier waarop het nu werkt. Ik klap ze alleen in als ik het nodig vind, gezien de plek waar ik parkeer (en dat is bijna nooit). Ook ben ik bang, misschien ten onrechte, dat als ze bij vorst automatisch inklappen, er nog wel eens iets zou kunnen kapotgaan als ze weer uitklappen.

Airco-beurt, bij mij koelde de airco na 3 jaar niet meer, er bleek te weinig vloeistof in te zitten. De dealer heeft hem op lekkage gecontroleerd, en weer netjes afgevuld. Het interessante is dat ie daarna volgens m'n gevoel beter deed dan ooit tevoren, dus misschien zat er vanaf de fabriek al te weinig in. Dus een airco-beurt op regelmatige basis lijkt me op zich niet overbodig, maar de vraag is wel wat je doen zou moeten laten doen, alleen bij de dealer hebben ze al drie "smaken". In het voorjaar wil ik daar zelf ook nog wel eens iets meer over weten.

Snelheid van de cruise-control weergeven, in ieder geval niet via de menu's, maar misschien dat de deskundigen op het gebied van VAGCOM / VCDS hier wat meer over kunnen zeggen. Die mannen reageren meestal wel snel en deskundig op dit soort vragen hier op het forum.
 

Havana

Forumguru
Airco moet je om het jaar bij laten vullen (vaker mag). Het is heel belangrijk hier scherp op te zijn aangezien het koudemiddel de pomp smeert!
 
Bovenaan Onderaan