Het rammelt in de Roomster

Misschien heeft één van jullie hetzelfde als ik, het begint zo langzamerhand een tikkie te irriteren.
Als ik alleen in mijn auto zit, valt mij op dat de sluiting van de veiligheidsgordel van de bijrijder, het ding waar je de gordel insteekt dus, rammelt.

Het kastje met de rode knop ratelt als ik over een drempel rijd of over een weg met klinkers. Zodra er iemand naast me zit en de gordel vastgeklikt zit, hoor je niets meer. In het begin haal je je schouders op over het rammeltje, maar het begint me nu wel te irriteren.

Meer mensen met dezelfde ervaring ?

Bothje

Heel gewoon lid
Bij mij in ieder geval rammelt de sluiting niet, maar mijn vrouw krijgt hier riemclips er niet makkelijk in omdat de sluiting eigenlijk te recht omhoog staat en niet is bij te stellen door de constructie hiervan. Losmaken kan ze wel.....
Straks als ik naar huis ga rammelt er wel wat achterin. Ik heb alle achterstoelen eruit en er ligt een leen kruiwagen in, qua ruimte kunnen er wel twee in en dan is er nog plek over :super: maar ik ga een beetje of topic.
Als je aan het werk bent, zoals ik nu, kan ik je zo nog ergens beluisteren?

higgy

Forumguru
Grappig. Heb ik net naar je zitten luisteren zonder dat ik het wist.
(No offence:) Doe me als net gescheiden vent toch maar een zwoele blondine van 25 hoor ;)

van inkel

Forumguru
Misschien heeft één van jullie hetzelfde als ik, het begint zo langzamerhand een tikkie te irriteren.
Als ik alleen in mijn auto zit, valt mij op dat de sluiting van de veiligheidsgordel van de bijrijder, het ding waar je de gordel insteekt dus, rammelt.

Het kastje met de rode knop ratelt als ik over een drempel rijd of over een weg met klinkers. Zodra er iemand naast me zit en de gordel vastgeklikt zit, hoor je niets meer. In het begin haal je je schouders op over het rammeltje, maar het begint me nu wel te irriteren.

Meer mensen met dezelfde ervaring ?

Dit is een bekend probleem(pje), de vw dealer heeft er een standaard oplossing voor (een klem of zoiets), dat is hier op het forum ook wel te vinden, maar ik krijg het zo vlug even niet gevonden.

Haha, nee dat is die ander. Die achtervolgt me al m'n hele leven (misschien zegt hij precies hetzelfde). We hebben exact dezelfde naam en ook een radioverleden, dus hoorde ik mensen wel eens vragen of ik bij Veronica had gewerkt. Ik zie wel dat ze op Wikipedia het hebben aangepast, vroeger stonden zijn bio en die van mij doorelkaar heen. Letterlijk een dubbelleven dus.

Wat betreft de gordel: dank voor de reacties. Goed om te weten dat er een oplossing voor is.

Frans

Mark

Banned
Zet de pasagiersstoel ééns een paar tikken naar voor, bij mij was het zo opgelost.

jaspernl

Actief lid
geen oplossing maar een workaround: helpt het als je de gordel van de passagier gewoon inklikt, dus ook zonder dat er iemand naast je zit?

Zet de pasagiersstoel ééns een paar tikken naar voor, bij mij was het zo opgelost.

Dat kan inderdaad een oplossing zijn, net als het idee van Jasper om de gordel van de bijrijder vast te klikken, ook als er niemand naast me zit.
Maar ik heb zoiets van: dat ding hoort niet te rammelen. Dus toch maar terug naar de dealer, er zit nog garantie op per slot van tekening.

Bothje

Heel gewoon lid
Maar ik heb zoiets van: dat ding hoort niet te rammelen. Dus toch maar terug naar de dealer, er zit nog garantie op per slot van rekening.
Heb nog navraag gedaan bij een collega die veel aan auto's sleutelt. Hij wist het ook niet, hoewel het een simpel dingetje is een palletje met veer. Je zou er een smeermiddel in kunnen spuiten of er kan wat veerspanning weg zijn.
Wij kwamen hier tot de conclusie om er zelf niet aan te gaan sleutelen, want bij een ongeval kan het leven van je passagier hiervan afhangen......

Bovenaan Onderaan