HeyHey

Hallo beste forumleden,

Mezelf even kort voorstellen;

Mijn naam is Jan, 28 jaar en ben woonachtig in Wevelgem (België).

Twee weken terug heb ik mijn Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI besteld. Aangezien de huidige wagen (VW Scirocco 1.4 TSI DSG) in november is afgeschreven was ik op zoek naar een nieuwe wagen. Voorwaarde was veel ruimte en uitgebreide uitrusting voor een schappelijke prijs. Automatisch kwam ik bij de Skoda Octavia uit. Heb nog even getwijfeld tussen de Octavia en de Golf Variant. Na een offerte voor dezelfde uitrusting wat het prijsverschil zo groot dat de keuze snel gemaakt was.

Ik heb dit forum al veel bezocht om gebruikservaringen, beeldmateriaal en tips te lezen. Vanaf nu is het aftellen. In afwachting van de levering, probeer ik mij zoet te houden met jullie verhalen.

Joske

Forumguru
het kan allemaal hoor.. de mijne hebben ze ook in 8 weken kunnen leveren :D (wel spoedlevering)

maar ik "hoor" dat de 2.0TDI de levertermijn doet oplopen, ook geen parkeersensoren meer vooraan zeker op de Elegance?

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Jan, en voorlopig maar voldoende 'geduld' inkopen in de shop. Ik ken Wevelgem eigenlijk alleen van naam (uit de wielerklassieker Gent-Wevelgem), nog net het Vlaamse taalgebied?

@peterrapid
Ik heb hem besteld bij Lamaire in Heule (Kortrijk)

@Falcon
Misschien wel. Ik doe dagelijks zo'n 110 km waarvan het grootste stuk autostrade. Heb dus geregeld wat file. Op zo'n moment zal ik de DSG zeker missen.
De keuze is vooral omdat mijn wederhelft geen ervaring heeft met een automaat. Op die manier kunnen we van auto wisselen als dat nodig is.

@Cordoba
Inderdaad nog net Vlaams grondgebied anders had ik dit forum niet kunnen lezen, denk ik. Het Nederlands van onze Waalse vrienden kennende... :D

peterrapid

Forumguru
Lamaire ken ik niet zo goed maar in ieder geval proficiat met je bestelling en welkom in de wachtkamer, waarschijnlijk gaan we mekaar wel kruisen in Wevelgem, zit iedere dag in Menen, Moeskroen en Gullegem.

@Joske
Mijn dealer zei me dat het probleem met de parkeersensoren opgelost schijnt te zijn. Er is blijkbaar een nieuwe leverancier gevonden...

@peterrapid
Merci. Amai, een RS besteld. Dat zal watertanden worden als ik u zal kruisen. Heb ook nog even een RS overwogen...

peterrapid

Forumguru
Dank u, was al lang een jongensdroom en voor wat betreft leveringstermijn voor het ogenblik zijn het de motoren die in vertraging gaan, blijkbaar zijn die nu in het VAG-concern in grote vraag bij de verschillende merken.

@Joske
Uw dealer er misschien eens over aanspreken. Ge weet nooit dat hij een geste doet om ze achteraf nog te installeren. Mijn dealer wilde wel iets regelen als dit nog niet in orde ging zijn...

Bovenaan Onderaan