Hi!

Vimoju

Lid
Hi allemaal!

Mijn naam is Moniek, eigenaar van een kleine Faab van 2004 met links en rechts wat dingetjes..
Vorig jaar gekocht van een importeur met 67000 op de teller, keurig onderhoudsboekjes erbij.
Tot aan de keuring eigenlijk maar 1 mankement gehad, abs en esp lampjes gaan spontaan aan, vooral bij nat weer maar na herstart zijn ze weer uit.. dus vermoed water in de kabelboom..
Bij de keuring lekkende remcylinder achter geconstateerd, 2 weken na de keuring waterpomp stuk, 1 maand verder, achteruitrijschakelaar aan de beurt..gelukkig wordt het wel steeds goedkoper
Ik heb al een beetje rondgekeken hier en er staat veel nuttigs, ik zal hier vermoedelijk wel vaker te vinden zijn!
 

Hakar

Donateur
Welkom Moniek.

met links en rechts wat dingetjes..

Zolang de voor en achterkant er nog maar in goed staat zijn, is er geen probleem hoor ;)

Voor wat die lampjes van ABS en ESP betreft, kijk of laat eens kijken naar zekering nummer 6 boven in het accudeksel.
Wanneer die aan het overlijden is, zou dit je lampjes kunnen doen laten aan en ut gaan, tot die zekering volledig de geest geeft, en je lampjes continue gaan branden.
 

Vimoju

Lid
Dank allen

Hakar, dat is zeker de moeite waard om na te kijken! Bedankt voor de tip! Voor & achterkant zijn nog prima haha
 

RapidFrans

Senior Member
Welkom Moniek! Je kan hier inderdaad veel opsteken!!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Vimoju

Lid
De 40A zekering is de zekering waar de pijl naar wijst.
Soms zijn ze al aan het stukgaan zonder dat je een breuk kunt zien.

Achteruitrijschakelaar vervangen, licht en verklikkers doen t weer (yay!! Werd wel een beetje zenuwachtig onder die auto op de standaard krik haha) zekeringen nagekeken en op voorhand maar vervangen.. gekke is dat t alleen is met nat weer, misschien toch kabelboom maar opnieuw intapen?

*edit, misschien kan ik beter een draadje in een ander onderwerp starten.. iig bedankt voor de tips!
 

Canon-Eye

Forumguru
Werd wel een beetje zenuwachtig onder die auto op de standaard krik haha)
Wil je dat nóóit meer doen? :sterretjes: Is simpelweg levensgevaarlijk om zo onder de auto te werken. De bodemvrijheid van je auto is op veel punten kleiner dan je schedel, dus die past er niet goed tussen...

Zorg voor een stel stabiele verstelbare assteunen, krik de auto hoog genoeg op om zo'n steun dicht naast de krik te zetten en laat de auto weer een beetje zakken (met 2 plankjes ertussen om de felsrand te ontzien) tot de steun net klem staat, zodat de auto niet verder kan zakken mocht er iets misgaan.
Alternatief: een set oprijbruggetjes lenen.
 

Vimoju

Lid
Wil je dat nóóit meer doen? :sterretjes: Is simpelweg levensgevaarlijk om zo onder de auto te werken. De bodemvrijheid van je auto is op veel punten kleiner dan je schedel, dus die past er niet tussen..

Achteraf had ik m ook beter met de voorwielen op een stoeprand kunnen parkeren iets dergelijks idd... impulsiviteit gaat me ongetwijfeld nog eens opbreken ben ik bang..
 
Bovenaan Onderaan