Hierna weer een skoda?

Remco28

Actief lid
Ik had mijn licht eens opgestoken wat ik ongeveer terugkrijg als mijn auto 2 of 2 en een half jaar oud is.
Nieuw was hij ongeveer 25000 euro,ze zeggen ongeveer 15000 euro?? /forum/images/graemlins/confused.gif
Ik wilde graag volgend jaar de rs,maar als ik idd maar zo weinig terugkrijg dan niet.
Dan kies ik of voor 2.0 fsi elegance of 2.0 fsi ambiente combi.
Dit vroeg ik trouwens niet bij een skodadealer,maar bij een goede kennis van me die bij ford werkt.
Wellicht dat je bij je eigen delear meer krijg?
Ik opteerde n.l. ook de nieuwe focus st,maar mijn auto voelt wel degelijker aan dan een ford,hoe mooi die st ook is.
 
Ik zie een (nieuwe) Ford Focus toch als een stukje minder dan de (nieuwe) Skoda Octavia hoewel veel mensen het met me oneens zullen zijn... Ik zou het eens navragen bij je dealer.
Ik heb nu een lease auto en ik ga hem misschien overkopen naar de looptijd. Ik hoop dan juist dat hij nog maar superweinig waard is (in tegenstelling tot jou). Maar ik gok dat ze er dan nog zeker 11.000 voor willen hebben (nieuw 28.000). Mijn vorige auto, een seat leon van 24.000 was na 4 jaar en 160.000 km nog 9.200 euro waard (dat moest ie tenminste kosten).
 
Kan me niet voorstellen dat je auto 10.000 euro minder waard is na 2 jaar. Hangt volgens mij erg af van de kilomterstand. Ik denk dat als je zuinig omgaat met je auto en niet te veel kilometers maakt je er bestwel 18.000 voor kan vragen.
 

Pasulu

Nieuw lid
Voor mij is het heel duidelijk: d'r zijn nu eenmaal maar weinig auto's waar ik mezelf comfortabel kan neerzetten met 1.97 m., echt niet zo lang maar blijkbaar toch te lang voor veel autofabrikanten. Per saldo blijven er maar een paar merken over waarbij ik genoeg ruimte overhoud om onder de achteruitkijkspiegel (!) door te kunnen kijken zonder mijn hoofd flink te laten zakken: Audi, VW, Skoda (toeval?). En de vorige keer dat ik een lease-auto mocht kiezen legde de Octavia het nog af tegen de afwerking van het interieur van de Passat, maar nu niet meer. Keus ging nu tussen Golf V en Oct, en de ruimte gaf de doorslag.
 

Remco28

Actief lid
Ik heb hoop dat je gelijk hebt Rogier.
18000 euro is ook wat ik minimaal ervoor wil terug hebben.
Ik rij net 16000 km per jaar,en ik heb ook diamond brite erop zitten(met garantiecertificaat).
10000 euro afschrijving vind ik ook wel heel erg veel,maarja ze proberen het altijd he?
 

Dutch4x4

Senior Member
Vuistregel: de helft waard na drie jaar.

En inderdaad, een Ford-dealer biedt aanzienlijk minder voor een Skoda dan een Skoda-dealer. Nu neem ik de Octavia straks zelf over, maar ik heb de Ford-dealer voor de gein toch eerst een bod laten doen: 3600 euro lager dan de Skoda-dealer...

Het verschil? De Ford-dealer schreef alle accessoires af en deed de kale catalogusprijs door de helft. De Skoda-dealer bood de helft van de totale aanschafprijs destijds.
 

Dutch4x4

Senior Member
Had ik een tijdje geleden ook gezegd, maar zolang Skoda geen betaalbare hothatch maakt...

(Wat, gezien hun WRC-achtergrond, gewoon had gemoeten.)
 
ik denk dat jullie bedrogen uit komen mijn 307sw van nieuw 42000 euro was na 2 jaar en 82000km nog maar 21000 waard bij de skoda dealer en die gaf dan ook nog eens veruit het hoogste bod op een nieuwe vectra station of een jaguar x type van 40.000 euro kreeg ik zelfs maar 15500 terug /forum/images/graemlins/shocked.gif
 
Ik was zeer te spreken over de inruil van mijn VW Passat Highline (Bouwjaar 2002, nieuwprijs € 46.000 en KM stand 98.000) waar ik nog altijd € 18.000 voor terug kreeg.

Blijkt dat er toch wel een verschil bestaat in de inruil van een VAG concern auto en een niet VAG concern auto.
 
Hoe krijg je dat voor elkaar, € 42.000 voor een Peugeot 307SW /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
De duurste in de prijslijst is ca. € 33.000, dus dan zou je nog voor € 9.000,- aan accessoires erop moeten zetten /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
Voor zo'n bedrag heb je een boel andere auto's.
Het klopt wel dat de afschrijving hoger is naar mate je een over-the-top uitvoering hebt.
Het meest gunstig is een uitvoering die in de middenmoot zit.
Hoor wie het zegt /forum/images/graemlins/blush.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
O kijk, dan is 't alweer een heel ander verhaal. De gemiddelde dealer-van-een-ander-merk streept die 9k meteen door en begint bij die 33k te rekenen. Als we de vuistregel 'de helft na drie jaar' hanteren, kom je uit op 16,5k. Dan is 21k na twee jaar helemaal niet zo slecht, als je nagaat dat het eerste jaar de kop er altijd stevig af gaat.

Na twee jaar alweer inruilen is sowieso het ongunstigste afschrijvingsscenario dat je kunt bedenken...

En voor wat betreft het verschil tussen eigen merk/concern en ander merk/concern: dat lijkt me nogal logisch. De meeste dealers van een ander merk schuiven de auto meteen door naar de handel, dat er ook nog iets op wil verdienen. Een Skoda-dealer zit vaak in een dealergroep voor alle VAG-merken, dus daar zal een Passat ofzo sneller met gesloten beurzen worden doorgeschoven.
 

Remco28

Actief lid
Ik ben eenmaal een autofreak,en na 2 jaar begint het bij mij altijd weer te kriebelen.
Een van de opvolgers:
nieuwe audi a3 sportback
Jonge audi a4
skoda octavia rs(demo en afhankelijk inruil)
Skoda octavia 2.0fsi elegance hb
Skoda octavia 2.0fsi combi
misschien seat leon cupra
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik zou nog niet weten wat ik hierna ga kopen, maar maak me niet zoveel zorgen over de inruil. Ik heb deze ook 2e hands en heb toen een hele goeie deal gemaakt en de afschrijving is toch niet veel meer na 5 jaar. Het is trouwens vaak zo dat dealers bonussen krijgen als ze vreemde merken inruilen, en dat kan je soms best terugzien in de inruilprijs.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb al een keer de kans gehad om mijn leaseauto aan een collega door te schuiven. Na een kort onderzoekje geconcludeerd dat er geen andere auto(merk) is die zoveel biedt voor de prijs van mijn O2. Dus ik blijf er nog wel ff in rijden /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

Matra_Murena

Actief lid
Sla de car-configurators op de verschillende auto-sites er maar eens op na. Als ik een 307, Golf of Astra kies en alle opties die ik in mijn Elegance heb aanvink ben ik minimaal 4000 Euro duurder uit dan met mijn Octo, en heb ik minder ruimte om in te rijden! Dat verschil vertaald zich met de inruil echt niet terug!
 

LenK

Forumguru
Zo'n 307 is kwalitatief toch helemaal niet te vergelijken. Al zou je er minder op afschrijven dat heb je nog alle ellende gedurende de afschrijfperiode. Dat zijn echt rammelbakken.
 

vw125

Forumguru
Mijn volgende wagen zal terug een wagen worden uit de VAG groep maar zeker geen Skoda meer.
Ik was al niet te spreken over de levertijd die belachelijk lang was.
Ben ook ni tevreden over de levertijden van de onderdelen van de fabriek af.( Al meer dan 5 weken aan het wachten op een nieuwe radio stream, zit momenteel zonder radio in de wagen ).
Heb al problemen gehad met de airco.
Men accu al een keertje leeg door die radio.
Dit allemaal op een jaartje vind ik wel wat teveel voor een nieuwe wagen. Ik zal mss een Skoda hebben die op een maandagmorgen gemaakt is /forum/images/graemlins/koffie.gif.
Heb al twee maal een nieuwe wagen gekocht uit de VAG groep en nog nooit problemen met gehad tot nu ik de Skoda heb.
Geen Skoda meer voor mij hoe erg het ook klinkt.

Grtz vw125
 

Mark

Banned
Terug een Skoda, dat staat vast.
Terug ééntje uit de schowroom (heb ik hem binnen de week) en haast zeker terug een Fabia (als dat type er nog is binnen 3 à 4 jaar), wel een combi.
 
@vw125, Het lijkt me logisch dat wanneer je een auto koopt/leased die net uit is toch wel enkele kinderziektes heeft. Als je kijkt naar de massale run op de O2 vind ik 10 a 12 weken wachten nog redelijk. Jouw argument over de Stream heeft volgens mij alleen te maken met het feit dat er nog geen nieuwe Stream uit was. Veel mensen hebben last gehad van dit probleem. Ik had een verkeerd achterruitenwisserkapje (leuk voor Scrable) en die is rechtstreeks uit Tjechie naar Nederland verstuurd. Nog geen drie dagen geduurd.

Ik vind dat je wel erg negatief bent. Neem dan de volgende keer een auto die al enkele jaren bestaat en constante verkoopcijfers heeft. Weet je precies waar je aan toe bent.
 
Bovenaan Onderaan