Hifi in mijn Octavia Combi

FrankC

Nieuw lid
Hallo iedereen, misschien wordt de volgende vraag al wel ergens beantwoord maar ik ik heb ze nog niet gevonden.
Ik heb een Columbus systeem in mijn Octavia Combi met de standaardspeakers zowel voor- als achteraan in de deuren.
Nu ben ik nogal een hifi-liefhebber en zou dit systeem graag uitbreiden met de nodige versterker(s), andere speakers en een subwoofer.
Nu heb ik gemerkt dat de Columbus niet beschikt over een extra versterkeruitgang. Of vergis ik mij hierin ?
Kan er iemand mij laten weten of hij/zij hier een oplossing voor weet ?

Bakkertje

Forumguru
Je beschrijft het zelf in feite al, de columbus heeft geen versterkeruitgang en er is al het nodige over geschreven hier op het forum.

Wat je kunt doen is kijken naar een versterker met een high-level ingang, daar kun je dan de luidsprekeruitgangen van de Columbus op aansluiten. Er zijn ook apparaten die je er tussen kunt schakelen die het high-level luidspreker signaal omzetten naar low-level.
Als mede hifi liefhebber vind ik de locatie van de slagwoofers nog het grootste probleem in de Octavia. Dat los je niet op met andere speakers. Als je het soundsysteem besteld krijg je andere deurpanelen waar een middentoner op een fatsoenlijke plek zit. Verwacht geen wonderen als je er andere speakers in monteert. Overigens ben ik ook van mening dat een versterker je voor de normale luidsprekers niet echt gaat helpen. Na de diefstal van mijn Columbus is er een JVC ingekomen met equalizer, daarmee heb ik het geluid best naar mijn zin kunnen instellen.

Mocht je op zoek zijn naar een sub met een versterker, ik heb hier nog wat liggen (een Audison monoblok en een Kist met Vifa woofer erin, samen goed voor 126 dB aan lage tonen..)

ppx

Donateur
In mijn vorige Octavia had ik een Stream zitten met de standaard 8 luidsprekers. In de nieuwe zit echter een Columbus icm met het SoundSystem 12LS. En dat is toch wel een wereld van verschil! Hifi verwacht ik trouwens nooit in een voertuig...

Bovenaan Onderaan