Hij is er! Meteen een vraag over Maxidot/Stream

Beker

Actief lid
Sinds twee dagen heb ik mijn Octavia. Ik ben zeer tevreden over de auto. (en ook de levertijd, uiteindelijk 9 weken!) Hij rijdt geweldig, ik heb al behoorlijk wat nieuwsgierige/waarderende blikken van medeweggebruikers gehad. En de eerste keer "meneer uw licht brandt nog" (coming home verlichting) heb ik ook al binnen.

Nu valt mij het volgende op: Als ik in de auto rijd en via de boorcomputer instel dat de MaxiDot de radio informatie moet weergeven dan werkt dit perfect. De keer daarop dat ik in de auto stap en het contact maak (dus nog niet start!) werkt deze functie ook nog. Maar zodra ik de motor start verspringt de MaxiDot naar het instelmenu en blijft daar op staan. Heeft 1 van jullie dit ook? Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

sunnyboy

Senior Member
Is m.i. al een keer in een eerder draadje behandeld.
Is door je dealer in te stellen dacht ik.
Display kan de dagteller aangeven of het totaal gereden aantal kilometers.
Is volgens mij dus een kwestie van software programmeren.

Beker

Actief lid
@Sunnyboy. De display geeft bij mij onderin zowel de dagteller als de totale km stand aan. Dat gaat dus goed. In het midden kun je echter kiezen of daar de informatie van de boordcomputer (bijvoorbeeld actueel gebruik of actieradius) maar ook of daar de RDS text van de radio wordt weergegeven. Als ik het laatste kies dan verspringt het scherm bij de volgende keer starten naar het instellingen scherm en gaat dan op een keuze van mij zitten wachten. Dit vind ik vreemd en heb ik ook niet in een eerder draadje kunnen terugvinden.

smg

Lid
Ik heb er geen last van.

Ik heb 'm overigens altijd op de boordcompu staan, omdat ik de radio-info ook op de radio kan zien, maar het verbruik e.d. niet op de radio...

Beker

Actief lid
Terechte vraag, camera is helaas afgelopen zondag gestolen. Zodra er een nieuwe is zal ik foto's plaatsen.

Nee, zou idd. niet zo moeten zijn. Het is bij mij zo dat ie of radio, of boordcomp, of navi. aangeeft. Na het starten kiest ie bij mij altijd boordcomputer. Bij b.v. activeren van navi. komt automatisch navi. info op het maxidot, dan moet ik handmatig iets anders kiezen.

Bovenaan Onderaan