Hij start niet!

TDifan

Lid
Afgelopen vrijdag voor het eerst in 26 jaar een auto (O2 2.0Tdi bwj 04-2006) die niet start! Dat wil zeggen motor slaat aan maar na ca.3 seconden stopt hij weer.
Na 6 pogingen de moed opgegeven en de mobiliteitservice gebeldt. De Wegenwacht was binnen 1 uur aanwezig. Een natuurlijk de wet van Murphy treed dan in werking, bij de 2e poging blijft hij wel draaien alsof er niets aan de hand is geweest. Wegenwacht dacht aan een weigerende voorgloeiinstallatie. Meteen naar de garage gereden (Versluis, Zoetermeer) en klachten gemeld. 's Middags bericht, computer uitgelezen geen foutcodes dus wat te doen? Er was een technische bulletin gevonden waar dezelfde fout werd beschreven, de verstuivers druppelde misschien na. Vervolg afspraak gemaakt om verstuivers te demonteren en te testen. In de tussen tijd alweer 300km gereden zonder start problemen. Misschien iemand ook zo'n probleem gehad??

Ik heb een octavia 2 van 2005 op benzine.
Ik wilde de auto een jaar geleden starten.
Nadat de motor even had gelopen sloeg hij na ongeveer 2 minuten af.
Ik heb de auto 4 maal geprobeerd te starten.
De ANWB is ter plekke geweest.
Deze heeft de accuklem er 12 minuten afgehad en de auto wilde weer starten.
Echter daarna brandde elk lampje op het dashboard wat maar wilde branden.
Volgens de ANWB lag het aan de startblokkering.
Auto is naar de dealer, van Heukelem te Groningen, geweest.
Alles is gereset er bleek iets met aarde te zijn nu 10.000 km verder geen problemen meer gehad.
In juli 2007 ging de lambdasonde stuk, deze is onder garantie vervangen.

Groeten W. de Vries uit bedum

purk

Senior Member
Als hij aanslaat en na drie seconde weer afslaat dan denk ik eerder aan de startonderbreker, dit doet hij altijd als een sleutel niet juist is of verkeerd. ( code)

TDifan

Lid
Hallo Purk,

Als het de startonderbreker is moet dan niet het controlelampje gaan branden op het dashboard? In mijn geval lichte er geen lampjes op.

joergarms

Senior Member
Het kan zoals de anwb zegt in ieder geval niet de voorgloei installatie zijn.
Als een diesel aanslaat, al is het maar 3 sec, dan is de gloeiinstallatie al niet meer nodig omdat er tijdens de verbranding al genoeg warmte vrijkomt.

RSTDI

Actief lid
Start onderbreker,
Als je een andere sleutel gebruikt start hij, slaat aan en valt na 3 sec weer uit.
Maar er gaat geen lampje branden.
Met onze audi TT gedaan met de nood sleutel.
Komt ook geen foutmelding met VAG com.
Dus probeer de resereve sleutel is!

higgy

Forumguru
Startonderbreker. Bij mijn garage stond van de week ook al een tdi waarvan de sleutels opnieuw in werden gelezen vanwege hetzelfde probleem...

purk

Senior Member
Hallo Purk,

Als het de startonderbreker is moet dan niet het controlelampje gaan branden op het dashboard? In mijn geval lichte er geen lampjes op.

Nee dat hoeft niet altijd.
Laat hem uitlezen misschien heeft hij wel een storing opgeslagen.

Rij nu bijna een jaar in octavia1.9 tdi buiseness edetion. Al 4 keer hetzelfde probleem gehad. Sleutel omdraaien en gewoon niks doen zelfs niet proberen te starten. Eerste keer denk je kan een keer gebeuren tweede keer wordt je al geirriteerd en na de vierde keer wil je gewoon je auto inleveren omdat je je niet meer prettig voelt in de auto. Bij de dealer konden ze helemaal niets vinden. Uiteindelijk alle bedrading en software vervangen vanaf het contactslot.

TDifan

Lid
Hallo Nico_OctaviaBE,

Gelukkig is het bij mij (tot nu toe en 10k verder) niet meer voorgekomen.

Tdifan

kingbrandt

Nieuw lid
Het is de luchtklep bovenop je spruitstuk die blijft hangen, kan zomaar weer een keer gebeuren.
Bij starten gaat deze even open en hoort daarna weer dicht te slaan, Bij mij is het gesmeerd en toen nog 2 weken mee rond gereden. Geen problemen meer gehad maar toch een nieuwe klep laten monteren voor de zekerheid.

Bovenaan Onderaan