Hitteschild bij uitlaat

DoubleJ

Senior Member
Zoooo, DoubleJ is ook weer terug... verhuist, getrouwd en alles weer op orde! :super:

Heb alleen last van een rammel achter bij mijn uitlaat, dacht eerst dat de uitlaat los hing, maar het is het hitteschild wat erboven hangt. Is dit een algemeen kwaaltje?

mn vrouw heeft laatst nog een aanrijding gehad met ons skodaatje, toch altijd weer jammer. Een of andere mafkees zonder verantwoordelijksheidsgevoel (hij had een leenauto omdat zijn eigen auto bij de schadehersteller stond!) ging inhalen en sloeg vervolgens rechts af!! Hij dacht dat mn vrouw stil stond... snap het nog steeds niet, Fabia kijkt nu zo scheel als :smiley29:!

Monteurtje

Forumguru
Soms wil het bevestigingsclipje losgaan waardoor het hitteschild een beetje begint te rammelen. Als je een beetje handig bent kun je het wel weer reparen zodat die niet meer rammelt. Of je moet even van die clipjes bij de dealer halen. Misschien hebben zij ook nog een andere oplossing.
Wij doen het met een plastic moertje die altijd bij een trekhaakkabelset zat, waar je het regelapperaat mee vast kon zetten. Maar daar heb je verder nu niks aan.

DoubleJ

Senior Member
Ik zal er eens onderkruipen, iedereen kijkt nu naar me als ik de auto start... et lijkt wel of hij uit elkaar valt...

Ronnie

Forumguru
Sla dan ook eens tegen de einddemper aan, kan ook zijn dat er een schotje los in zit(dit kan ook flink rammelen!)

DoubleJ

Senior Member
Nope, ik heb er al even onder gekeken, en het hitteschild ligt op de de uitlaat, vrij eenvoudig vast te maken, nu nog even tijd hebben... Eerst maar even naar de schade hersteller en de airco fixen

KEC

Lid
Had er deze week ook last van: hitteschild lag aan 1 kant los op de einddemper

vastgemaakt met ringetje en borgmoertje, maar realiseer me nu dat het normaliter vastklikt met een kunststof clipje ...misschien iets te maken met opvangen van temperatuurschommelingen? Of kan ik de boel gewoon zo vastgeschroefd laten?

KEC

Lid
thanks... ik moest improviseren bij -5°C en kwartier voor sluitingstijd van g*mma rotterdam :)

Bovenaan Onderaan