Hoe airco inschakelen?

Hallo iedereen,

betreffende een octavia rs van 2007

Op mijn originele kon ik de airco manueel inschakelen.

Dan had ik een rns 315 geplaatst waarna ik de airco niet meer manueel kon in of uitschakelen, maar de airco werkte wel.

Nu heb ik een rns 510 geplaatst en weeral kan ik mijn airco niet manueel in/uitschakelen.

Heb gisteren gemerkt dat mijn airco niet koelt en ook niet aanslaagt zou dit te maken hebben met mijn radio?

alvast bedankt mvg

Jasper-RS

Forumguru
Ik heb ook een octavia RS met nu een 315 maar herken dat probleem niet

Octavia 2 RS 2.0 Tfsi combi 2006. Race blue, 19" oxxo Vapor, 30mm verlaagd.

Kan jij op je 315 de airco manueel aan of uitschakelen?

Ik weet dat ik dit met mijn originele radio wel kon vandaar mijn vraag.

Misschien is mijn airco niet ingeschakeld vandaar dat deze niet werkt, anders heb ik een groter probleem :tongue:

Jasper-RS

Forumguru
Ik weet niet wat je bedoeld. Je standaard radio of rns 315/510 geeft alleen de temperatuur weer van je Climate controle. Via de radio / rns is er niks te bedienen

Jasper-RS

Forumguru
Je schakelt airco in of uit door op de economie knop te drukken

Ok dit kan wel zijn maar ik weet dat je op de originele radio in de menu de airco manueel kan uit of inschakelen. Als deze in de menu is uitgeschakeld dan gaat deze ook niet werken dmv de economie knop.
Straks maar eens terug originele radio zetten voor te zien of het hier degelijk aan ligt.

Mvg

hemi24

Forumguru
In een 2007 versie communiceert de airco-unit toch helemaal niet met het multimediasysteem?!?

Probeer je AUTO knop eens langer dan 2 sec. ingedrukt te houden...

Als je de middelste knop 'gemodificeerd' hebt kun je deze ook gebruiken als OFF toets. (bovenste deel als ik me goed herinner van mijn eerst O2)

Jee13

Forumguru
inderdaad middelste (cirkel) bovenste deel van airco paneel indrukken en in beide displays komt OFF te staan

Ik heb geen middenste knop voor deze uit te schakelen.

Als je op de originele radio naar opties gaat en dan naar rechts drukt tot je ac vind,.. wat wilt de ac dan zeggen?

Ik vermoed dat er meer aan de hand is. Had ook laatste tijd een sissend/?fittend? geluid uit mijn ventilatorrooster

Jee13

Forumguru
image.jpg1.jpg

newwolf84

Forumguru
Nou voor zover ik weet kun je de airco niet bedienen met de 510, het enig m.b.t. de airco wat je kunt instellen is de tijd dat het display, als je aan de knoppen zit, zichtbaar is. O2 combi EBL uit 2011

hemi24

Forumguru
Ik heb geen middenste knop voor deze uit te schakelen.

Als je op de originele radio naar opties gaat en dan naar rechts drukt tot je ac vind,.. wat wilt de ac dan zeggen?

Maak ook maar eens een foto van deze "originele radio" en het beschreven menu...

Middelste knop werkt alleen nadat deze (zelf) "gemodificeerd" is!

Bovenaan Onderaan