Hoe demonteren bovenkant midden armsteun?

ertromp

Forumguru
Al 1 gerustellend regel van de webshop:

The installation is very simple and can be performed by anyone

Maar nu de werkelijkheid
Zo te zien op de foto's van die webshop zit die cover geklikt
Je moet eerst de plastic plaat lostrekken met beleid die tegen de onderkant zit van de armsteun

24261675re.jpg

Auto nu niet bij de hand, maar ga het vanavond meteen proberen. Wil jou als oudgediende en guru zeker niet voor het hoofd stoten maar zekersteweten? Ik heb er al aan lopen trekken en kreeg 1 kant deels los (van het bovendeel)en had niet het idee dat die plaat er zo los van stond, maar hé, ik zal niet voor het eerst iets slopen(en vast niet voor het laatst ;) .

En zie nu waar jij de foto vandaan hebt, die had ik ook al eerder gevonden, maar die persoon had blijkbaar ook geen antwoord gevonden........

ertromp

Forumguru
Niet 100% zeker maar als ik terugkijk op mijn periode O2 waarbij ik de complete middenconsole heb losgehad om draden er in te leggen voor voetverlichting verwacht ik dat het er niet ver naast zit.
Vaak zit dat spul allemaal geklikt en zeker als je plastic gereedschap gebruikt om er tussen te zetten kan er weinig mis gaan. Onderstaand gereedschap is onmisbaar als je met interieurdelen aan het werk gaat
pro-demontage-ontmanteling-gereedschap-set-5-delig.jpg

Dankje, tot nu toe weg kunnen komen met plastic bankpasjes. Het dichtste wat bij bovenstaand gereedschap komt zijn mijn plastic fietsbandenlichters :-)

Helaas, even een korte poging gedaan. Dit is echt niet even zo los te maken. Ik ga straks nog een poging doen met de nieuwe steun ernaast om goed te zien op welke punten deze vastzit.

Ik zou niet weten hoe dit simpel te doen moet zijn, bankpasjes ertussen gestoken zodat meerdere punten los komen te zitten maar het zit kneitervast. Ik had eerder al iets kapotgetrokken, gelukkig niet direct zichtbaar, maar nog meer kracht uitoefenen ga ik het geheid kapotmaken. Ik ga de webshop wel mailen, maar of ze het weten en ook behulpzaam willen zijn....... Ik had weliswaar voorzichtig maar wel laten weten dat ik betwijfelde of de bij hun bestelde pookhoes wel origineel en echt leer was.

Ohja, voor iedereen die er over denkt zijn armsteun te vervangen: Zoek deze ff tweedehands. Had ik ook moeten doen........

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ik ben benieuwd wat de webshop aangeeft.
Die onderplaat zou volgens ETKA toch echt een los onderdeel zijn en dus los te halen
zal wel met haakjes geklikt zitten

Een update: Cars-equipment.com, Vaclav Pekar, geeft niet thuis. Als hij al reageert, dan geeft hij gewoon geen antwoord op vragen maar draait er omheen. Op het forum briskoda.net is iemand die hetzelfde probleem heeft: geen idee hoe te monteren. Ook op een duits forum een oud onderwerp te vinden waarin wel naar de exploded view verwezen wordt. Maar dat iets in elkaar wordt geklikt zegt niet dat het ook zonder schade uit elkaar kan. Dus

En dan had ik ook nog een pookhoes besteld bij cars-equipment, bij binnenkomst had ik zoiets van, is dit wel origineel?
Meneer zelf zegt natuurlijk van wel, de(pon) skoda dealer hier in de buurt zeiden 2 mensen dat de hoes in ieder geval niet van echt leer zou zijn. Ik overweeg nogmaals terug te gaan en hen te vragen dit op papier te zetten om een betwisting in te dienen bij de Creditcard maatschappij, maar of ik zin heb daar nog al die moeite in te steken..........

Mijn advies: koop geen losse bovenkant armsteun en mijd deze internetshop.

oco1979

Forumguru
Echte skai zal het zijn,want om nu te zeggen dat origineel echte leer is,ken daar sterke vragen bij.

oco1979

Forumguru
foto bekeken van de site,zit zo te zien met redelijk veel punten vast,zal trekken,kijken,trekken,kijken worden

Bovenaan Onderaan