Hoe doet de Fabia het op LPG?

Heb al even gezocht maar kon zo niks vinden op het forum.
Wie rijdt met zijn Fabia II op LPG of heeft iemand hier ervaring mee?

Ik overweeg een Fabia combi sport 1.4 te kopen. Ik een proefrit gemaakt in een gewone 1.4 en vond het vermogen ruim voldoende. Nou is bekend dat je bij LPG altijd iets vermogen in moet leveren dus was ik benieuwd of ik dan niet beter voor de 1.6 kan gaan.

Wat voor tank gaat er eigenlijk in? Pas er een ringtank in het gat van het reservewiel?

Gieliovd

Forumguru
Het verlies in vermogen is maar klein hoor. Helemaal met de nieuwe moderne gasinstallaties.

Zelf heb ik geen ervaring met de FII op gas.

Volgens mij is er inderdaad een tank (58 liter?) die in de opening van het reservewiel gaat.

Wjansen

Nieuw lid
Bij mij is een gasfx instalatie aangeraden en ik rij er redelijk probleemloos mee.

Voor mij gevoel mis ik wel iets vermogen (tov benzine), vooral met lage toeren. Als ik meteen de airco aanzet en met koude motor (als ie net op lpg overgeschakeld is) wilt ie wel eens afslaan (juist naar mijn idee door het lichte vermogensverlies van lpg, want op benzine blijft ie gewoon goed lopen) Bij warme motor heb ik dit probleem niet.

Verder t grote voordeel is het afrekenen bij de pomp, nadeel is weer dat je daar om de 400 km naar toe moet. Het systeem heeft een 58 litertank op de plaats van t wiel, maar aangezien je maar 70 procent van dit volume kan verrijden sta je toch relatief snel bij de pomp

Gieliovd

Forumguru
Dat afslaan heeft meer te maken met de koude motor denk ik. Sporadisch heb ik dat ook gehad. Als je stationair draait krijgt hij een fractie van een seconden geen brandstof bij overschakelen. Uit.

De maximale vulling is overigens 80 procent in Nederland.

400 km actieradius had ik ook, dan ging hij op het rode lampje. Als je die ook leegrijdt kun je de 500 wel halen.

Gieliovd

Forumguru
Hmmm, de actieradius met gas is toch niet veel korter dan met benzine?

Het is véél goedkoper!

Nouja, ieder zijn keuze. Veel plezier ermee!

Aan de pomp is het inderdaad goedkoper.
Maar de aanschaf van 2000 euro en de meerprijs bij de belasting maakt het voor mij niet echt goedkoper. Ik bespaar maar iets van 100 euro per jaar en dat is het mij niet waard.
Als de regering dit nou eens wat beter zou supporten zou het aantrekkelijk worden.

Hmmm, de actieradius met gas is toch niet veel korter dan met benzine?

In mijn oude Fabia combi 1.4 reed ik 1:12 met LPG (vooral snelweg, gemiddeld 130 km/u), maar als de tank wat kleiner is sta je toch relatief vaak bij de pomp. Een voordeel: je hoeft bijna nooit te wachten aan de pomp, dat is ook wat waard :)

Falcon

Donateur
Aan de pomp is het inderdaad goedkoper.
Maar de aanschaf van 2000 euro en de meerprijs bij de belasting maakt het voor mij niet echt goedkoper. Ik bespaar maar iets van 100 euro per jaar en dat is het mij niet waard.
Als de regering dit nou eens wat beter zou supporten zou het aantrekkelijk worden.

Hieruit begrijp ik dat je hem gaat leasen.

De gasfx tank wordt NIET meegerekend in je bijtelling verhaal. Dus je betaald alleen iets meer aan je leasebedrag.

Nee ik ga hem niet leasen...moet het wel zelf betalen.

Maar je hebt diverse rekenmodules op internet als ik hier alle gegevens invul bespaar ik met 15000 kilometer per jaar niks. Zeker niet als ik hem afschrijf over 3 of 4 jaar dan kost het alleen maar meer.

jaspernl

Actief lid
gas wel of niet mogelijk??

Tot een paar weken geleden stond gas nog als optie op de site van directlease.nl
Die optie is nu echter verwijderd.
Bij de Octavia staat het er nog wel op.
Ik heb (zeer veel; zie m'n introduktie-post) interesse in de Fabia.
Ik heb gewoon maar eens een offerte aangevraagd met een lpg-tank.
En wat schetst mijn verbazing: ik krijg een keurige offerte mét lpg!

Het (b)lijkt dus wel te kunnen!
Kan ik dit ergens verifiëren? Ik zat te denken aan (uiteraard) de importeur.
Op de site kan ik echter geen telefoonnummer vinden van de importeur. Anyone??

De Fabia is prima leverbaar op LPG, op zowel de 1.4 als de 1.6 motor. Volgens mij leveren zowel GASFX als AG tanks voor de Fabia.

jaspernl

Actief lid
De Fabia is prima leverbaar op LPG, op zowel de 1.4 als de 1.6 motor. Volgens mij leveren zowel GASFX als AG tanks voor de Fabia.
dank voor de super-snelle reaktie!!
blijft natuurlijk wel vreemd dat directlease de lpg-optie verwijderd heeft...
Toch?

Klopt, maar Athlon en ING Car Lease bieden hem bij mijn werkgever gewoon aan, en deze wordt overigens ook gretig besteld door collega's

webber

Lid
Ik heb een Fabia2 Sport tiptronic op gas fx en het bevalt me prima, sinds eind februari heb ik er nu 33.000 km op staan. de laatste tijd begint hij heel af en toe een hikje te geven als ik wil inhalen, zal wel een filtertje zijn ofzo. ik heb het doorgegeven aan de garage want hij moet morgen voor zijn 2e beurt. verder geen problemen, hij rijdt prima en aan de pomp is het ook lachen :)

Bovenaan Onderaan