Hoe kan ik extra verlichtingsopties activeren?

ReMark84

Nieuw lid
Ik lees hier op het forum mensen die extra verlichtingsopties hebben geactiveerd, maar hoe werkt dat precies?
Ik heb een lichtschakelaar met een auto-functie en heb een regensensor, lichtsensor weet ik niet.

Welke functies zijn te activeren?
Heb op dit moment geen speciale functies.

Cordoba

Forumguru
Als je een regensensor hebt, heb je ook een lichtsensor: dit is hetzelfde ding, alleen gebruikt ie andere software.

Kempes

Forumguru
Als je een vcds kabel en software hebt kun je een aantal zaken aan (laten) zetten die standaard vaak uit staan:

Bochtenverlichting
Coming home
Leaving home
Eventueel coming/leaving via de mistlampen om je koplampen (xenon?) te ontzien van veel geknipper..

Ook kun je in laten stellen (met vag-can, dit kan niet met vcds) dat de achterlichten aan gaan als je met dagrijverlichting rijd..(maar dat kan ook als je geen auto knop en lichtsensor hebt)

Als je niemand kent die dit kan doen dan kan je via dit forum aan diverse leden vragen.. degene die ik zo uit mijn hoofd weet zijn Antera en Ertromp..

octavia20vturbo

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb ook nog een vraag hierover. Ik heb sinds kort een Octavia RS uit 2010 (de oude 1.8t is ingeruild, maar rijdt nog steeds rond bij de nieuwe eigenaar :-)) kan ik bij de RS de instapverlichting in de spiegels activeren? De auto heeft coming home leaving home.

ertromp

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik heb ook nog een vraag hierover. Ik heb sinds kort een Octavia RS uit 2010 (de oude 1.8t is ingeruild, maar rijdt nog steeds rond bij de nieuwe eigenaar :-)) kan ik bij de RS de instapverlichting in de spiegels activeren? De auto heeft coming home leaving home.
Je hebt al wel spiegels met die lampmodules voor de instap er in zitten? FL model O2?

ertromp

Forumguru
Onderzijde spiegels moet dan een lampglaasje zitten. Maak maar foto van onderzijde spiegel
Als je dat niet hebt zul je spiegels moeten vervangen en kabels moeten trekken naar je centraal module

EdK

Forumguru
Als je een regensensor hebt, heb je ook een lichtsensor:
Vanwaar die wijsheid ??
Ik en meerdere Yeti rijders hebben een aparte lichtsensor en regensensor.
Sterker nog mijn lichtsensor was in mijn uitvoering geactiveerd en de regensensor niet !
Maar ja, met wat uitzoekerij tijdens een meeting van een ander forum en daar vele Yetirijders waren we er gauw uit en met de VCDS kabel erbij zijn er heel wat regensensors toen geactiveerd met alle verdere mogelijkheden die hierdoor boven kwamen ( auto rainclosing van ramen )

Spinal

Forumguru
Het kan zijn dat je al lampjes in de onderkant van je spiegels hebt. Alleen zie je daar met de standaard lampjes die erin zitten bijna niets van. Ik heb die vervangen door LED lampjes (de komplete units incl lampjes) en nu is bijna de hele zijkant verlicht, dan heb je er wat aan.

eriktv

Forumguru
Een driehoekje aan de onderkant, scherpste (!) foto die ik kon vinden (zonder zelf de garage in te moeten :D)

image.jpeg

Bovenaan Onderaan