Hoe kom ik bij het deurslot?

Zo beste forumleden,
Mijn slot van de achterdeur doet vreemd, en deze wil ik nakijken.
Ben al een heel eind, deurpaneel eraf.
Nu weet ik dat ik om de alluminiumplaat te verwijderen iets moet doen met het raam.
Heb al gezocht, en kom ik iets tegen dat over een plastic palletje gaat waar je een schroef moet indraaien en dan het raam naar boven schuiven en vast plakken met tape.
Dus het raam naar beneden gedraaid en zie een plastic palletje met een gat erin, heb hier een schroef ingedraaid en aan getrokken maar er gebeurd niets er komt niets naar buiten en ik weet niet hoe strak dit zit en hoe hard je hier aan moet trekken, ben bang dat er iets afbreekt .
Zijn er nog tips , al hartelijk bedankt voor de eventuele tips.
Gr.
Laurents

polf

Senior Member
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij beschrijft de attachment redelijk wat je zoekt?

succes Polf

Bijlagen

• fabia 1portier.pdf
    236,7 KB · Weergaven: 65
Hoi polf, heb je bericht gelezen, maar het is me noch niet geheel duidelijk.
Dus, een bout (5mm) indraaien en dan los trekken of lees ik dit verkeerd?

Bijlagen

• IMG_20140524_150406.jpg
    IMG_20140524_150406.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 32

Cordoba

Forumguru
Helaas, ik heb wel voor de achterklep het één en ander gedemonteerd, en ook de bekleding van het achterportier verwijderd om bij de kitrand te kunnen komen, maar verder ben ik met de Fabia nog niet gegaan.

Ik weet dat voor het bestuurdersportier, je de deur eerst open moet doen, en dan kun je in de zijkant het slot losschroeven. Is het bij het achterportier niet vergelijkbaar? (dus je moet de bout misschien zoeken aan de 'deurpostzijde' van de deur.