Hoe krijg ik de melding uit mijn display ?

Ik heb vandaag mijn "nieuwe Octavia 1.2 TSI Ambition " uit oktober 2012 opgehaald. Maar nou blijft iedere keer de melding in beeld staan over hoeveel kilometers of zoveel dagen de volgende beurt moet gebeuren. Hoe krijg ik deze melding weg ?
 

Maggy

Forumguru
Een beurt doen....
Ik mag aannemen dat je deze melding krijgt als je start? Das normaal en geeft aan dat de auto of een longlife beurt nodig heeft, of een vaste 15dkm beurt nodig heeft.
Een korte google geeft dat je em kan resetten met de km teller reset knop, bij mijn O2 uit 2006 staat het in het instructieboekje. Let op, je interval word dan terug gezet op een vaste interval van 15 dkm en niet op longlife service (30dkm).

Bas.
 

Canon-Eye

Forumguru
Jawel, want hij heeft 6000 kilometers terug een longlife-beurt gehad bij de dealer.
Als hij dan nu al weer begint te zeuren, dan zou dat aan een extreem wilde rijstijl kunnen liggen...
Maar daar ga ik even niet van uit, dus ik zou gewoon terug nar debleverende garage gaan en het hun laten opossen.
 

dga_nl

Lid
Kan het niet zijn dat de vraag verkeerd begrepen wordt en hij eigenlijk op het stuur op "vorige" (rechter knop onderin), vervolgens naar boven scrollen met de rechter draaiwieltje op je stuur naar MFC ( uit mijn hoofd, de bovenste) dan klikken met je draaiwieltje om te kiezen. Je ziet dan je snelheid enzo...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Beste mensen, de reactie hierboven [die van dat menu] klopte precies. En nee, ik heb geen wieltjes op het stuur....
Maar nu heb ik het actuele verbruik in beeld. Probleem opgelost. Dank voor het meedenken.
 

dga_nl

Lid
Beste mensen, de reactie hierboven [die van dat menu] klopte precies. En nee, ik heb geen wieltjes op het stuur....
Maar nu heb ik het actuele verbruik in beeld. Probleem opgelost. Dank voor het meedenken.

Graag gedaan, als je een beetje zoekt kun je wss ook je actuele snelheid, ritafstand, mogelijk zelfs olietemp. in beeld krijgen...
 

Canon-Eye

Forumguru
actuele snelheid
Als er nou iets is dat-ie niet (correct) weergeeft, dan is het wel de actuele snelheid. Wat je ziet is de digitale versie van de analoge snelheidsmeterindicatie en die is van fabriekswege standaard hoger dan in werkelijkheid. De digitale weergave suggereert een hogere nauwkeurigheid, maar dat is in feite niet het geval.

Voor (een benadering van) de werkelijke snelheid heb je toch echt je gps nodig...
 

dga_nl

Lid
Als er nou iets is dat-ie niet (correct) weergeeft, dan is het wel de actuele snelheid. Wat je ziet is de digitale versie van de analoge snelheidsmeterindicatie en die is van fabriekswege standaard hoger dan in werkelijkheid. De digitale weergave suggereert een hogere nauwkeurigheid, maar dat is in feite niet het geval.

Voor (een benadering van) de werkelijke snelheid heb je toch echt je gps nodig...

Wat dacht jij? Laat ik eens in een boeren-uitleg-topic de wijze uit het Oosten uithangen? Afgezien van het feit dat je gelijk hebt dat dit niet actueel en betrouwbaar is.

Nu toch over de "heilige gps": laatst had ik een constante snelheid (in het echt zo gezegd..) en de gps een -zeer- variabele...
De gps liep via iPhone 6, hoe accuraat wil je het hebben :tongue:
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de berekening afgelegde afstand/tijd net ongeveer op een halve km/u uitkomt, dan is de kans groot dat de display afwisselend de naar boven en naar beneden afgeronde snelheid weergeeft.
Daarnaast zie ik incidenteel iets grotere schommelingen. Die zijn waarschijnlijk toe te schrijven aan "fouten" in het opgevangen gps-signaal, bv. tgv verstoring en/of reflecties door gebouwen; dit is in mijn ervaring altijd een lokaal, kortdurend verschijnsel. Door de bank genomen is de weergave in de navigatie echter aanmerkelijk betrouwbaarder dan die van de snelheidsmeter. Voor mij reden om zo goed als altijd de navigatie aan te hebben, ook daar waar ik al jaren blindelings de weg weet (geluid uit, dus). Aldus ben ik inmiddels ook zeer vertrouwd geraakt met de afwijking die de snelheidsmeter bij verschillende snelheden vertoont.
Ik rij op de cruise control liefst zo goed mogelijk de geldende Vmax plus 3 à 4 km/u: da's maximaal opschieten bij minimale kans op een prent. :pardon:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan