Hoe lang gaat een uitlaat mee?

Ted

Forumguru
Mijn uitlaat zit er al van begin (2003, 1.9 SDI) af aan onder en is nog nooit vervangen. Alhoewel hij er best gecorrodeerd uitziet vraag ik mij af hoe lang gaat deze mee?

Graag zou ik willen weten wanneer hij vervangen dient te worden of moet je er mee doorrijden als hij problemen gaat geven. Wat is wijs en wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de info!
 

EdK

Forumguru
Wij ruilen onze skoda in als de asbak vol is of dat de uitlaat er bijna onderuit valt !
Maar als je tijdens het rijden je radio niet meer hoort is hij aan vevanging toe !
Dus zolang je je radio hoort of geen boze mensen ziet kijken vanwege geluidoverlast kan hij er gewoon onder blijven zitten !
 

Monteurtje

Forumguru
Heb nog nooit een uitlaat van een fabia, octavia na 2000 moeten vervangen omdat deze door geroest was. En als je bij de einddemper scheuren ziet. Geen zorgen. Dat is de buitenkant. En kan geen kwaad. 2 lagen.
 

Gieliovd

Forumguru
Als hij lek is hoor je dat.

Als hij lek is en je hoort het niet, dan hoor je het bij de APK.

Verder valt er geen pijl op te trekken. Zo veel factoren van invloed! Veel korte stukken? Condens betekent roest van binnenuit. Woon je aan de kust? Zoute lucht? Welke serie heb je getroffen? Is het het origineel nog of een colablikjes kwaliteit van de KwikFit?
 

Ronnie

Forumguru
Motor starten, met de hand de uitlaat aan de achterkant dichtdrukken, als het ergens begint te sissen is tie lek.......
 

EdK

Forumguru
Kunt ook een aardappel in uitlaat duwen, krijg je geen zwarte handen als je hem met hand dichtdrukt
 

Ted

Forumguru
Mijn uitlaat gaat nu het 8e jaar in en functioneert nog steeds probleemloos. Ofschoon bij de Caddy SDI was bij een collega zijn katalysator door geroest. Verder wist ik niet dat de mantel van de uitlaat uit 2 lagen bestaat. Dat geeft weer een extra bescherming en verder corrodeert een uitlaat bij een diesel doorgaans alleen buitenaf door. De roet geeft een aardige bescherming.
 
Bovenaan Onderaan