Hoe radio logos te updaten in Superb iV ?

glokhoff

Nieuw lid
Hallo, ik hoop dat er een oplossing is voor het volgende probleem: ik wil de database met logo's van radio stations updaten, omdat er een aantal verouderd zijn en een aantal lokale zenders ontbreken. Als ik op de website van Skoda Nederland zoek, dan krijg ik een uitleg dat ik daarvoor een SD kaart moet gebruiken. Het probleem is echter dat mijn Skoda Superb Combi iV géén SD card lezer heeft. Ik heb het daarop geprobeerd via de USB aansluitingen, maar die worden voor het updaten van de logo database niet herkend.
Vervolgens de vraag neergelegd bij de dealer, die verwees naar Skoda helpdesk. Nadat die me eerst weer naar de website verwees, wist men niets anders meer voor te stellen dan de dealer te vragen.
Ik heb de vraag nu aangemeld voor het volgende reguliere onderhoud, maar kreeg intussen al een email dat dit via Skoda Connect zou moeten ?

Als ik mijn VIN invul op de update portal (updateportal.skoda-auto.com) dan krijg ik een uitleg hoe via de USB poorten de radio logos te importeren. Echter, dit werkt in de Superb iV niet. Ik kan wel de logos als diashow (in het hoofdmenu op te roepen) laten zien, dus het systeem kan de USB stick wel lezen, maar voor het importeren van de radio logos is die USB stick niet te selecteren.

Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar zou kunnen krijgen ? En als het via Skoda Connect moet, hoe actueel zijn de logos dan ? Want op de update portal zijn ze al sinds maart 2020 niet geüpdatet (vandaar dat ik zelf logos zou willen toevoegen).

hemi24

Forumguru
Voor wat ik op het web tegenkom is dat je bij de huidige MIB3 de logo’s niet meer zelf kunt bijwerken, in tegenstelling tot de voorgaande systemen…

glokhoff

Nieuw lid
OK, bedankt voor de snelle reactie !
Jammer, maar dan begrijp ik niet dat de update portal een instructie specifiek voor mijn wagen (immers, moest het VIN invoeren) geeft, die suggereert dat het wél kan:
upload_2021-10-15_9-39-18.png
En dit kan ik helemaal uitvoeren, behalve dat ik niet een bron voor nieuwe logo's kan kiezen.

Maar ik begrijp dat ik dus moet wachten totdat er via Skoda Connect een update komt ?

iRob1984

Senior Member
Zo ver ik weet heb ik ook meerdere DAB radio stations gekregen via updates
Ik heb niet eens een optie volgens mij op nieuw logo's in te voeren. Zal straks eens kijken

Bovenaan Onderaan