Hoe schoon is een RS

Rallye

Forumguru
Een benzinemotor geeft nauwelijks vervuiling door schadelijke deeltjes en is dus erg schoon. http://www.vrom.nl/pagina.html?id=25320
Hoewel de TFSI iets meer verbruikt dan de diesel, is de directe omgeving dus beter af met de TFSI.

Wel goed dat het keurmerk waar je naar verwijst, met meer rekening houdt bij het bepalen van de milieuvriendelijkheid van auto's dan enkel het verbruik, in tegenstelling tot door de Nederlandse overheid verplichte labelsysteem. Het verbruik is voor de milieuvriendelijkheid immers maar een deel van de waarheid. Als je langs de snelweg woont krijg je liever 100 Hummers op benzine langs je deur, dan één oude Golf diesel!!

Fabia

† In Memoriam
Vind je Live Earth niet een beetje overdreven? Ik zou gewoon lekker genieten van je RS en me helemaal niet druk maken over hoe schoon die is. Nog ff en we kunnen gewoon nergens meer van genieten zolang het niet meer CO2 of whatever neutraal is. Ik heb het idee dat we nu collectief een schuldgevoel aan gepraat krijgen.

|k ben het met jullie beide eens hoor! Live-earth is een beetje teveel van het goede. Op zich wel goed om er een keer bij stil te staan, maar nu lijkt het wel massa-histerie te worden. Toch ben ik benieuwd hoe schoon de RS is t.o.v.andere bezine motoren. Mocht iemand een overzicht hebben (of een link hebben) dan graag. Bedankt voor de reactie, en genieten van de RS gaat wel lukken :-)

purk

Senior Member
hoeveel energie is er gisteren verspilt door live-earth???? als die lampen ( en dat zullen wel geen spaarlampen zijn geweest ) geluidsinstalatie's, vliegreizen, vervoer van spullen en bezoekers en ga zo maar door.....lekker milieuvriendelijk

sitechris

Donateur
Het is vooral de grote Al Gore propaganda show. Ongetwijfeld gaat hij een keer de Nobelprijs winnen en daarna gaat hij nog een keer voor het presidentschap. Mooie manier om publiciteit te scoren. Dat hij begaan is met milieu? Mwoh.... De regering Clinton waarin Gore vice-president was heeft toch ook weinig tot niks aan milieu gedaan?

Bovenaan Onderaan