Hoe sierlijsten weer doen glimmen?

OctaviaWest

Actief lid
Mijn 2013 Octavia III combi heeft aan de buitenkant (de af fabriek) chroom sierlijsten rond de ramen. Maar na een goeie 4 jaar zijn ze hun glans ietwat verloren.

Wat is de eenvoudigste en beste werkwijze om ze weer te poetsen als nieuw? Ik vraag maar eerst liever goeie raad, vooraleer ik iets probeer dat ze mogelijks ruïneert...

EdK

Forumguru
Belgom-Chroom-poets-514222-300x300.jpg

Je bedoeld dit ?
Ach ja kunnen de klein kinderen het tenminste erven als je alleen een auto hebt en geen Harley.

EdK

Forumguru
Ja dat! Is echt top spul!
Ja ik ken het nog ( en nog steeds verkrijgbaar ) als Belgom Alu, hiervan gebruikte ik eruchhh veel in mijn motorfietstijd !
Poetsen tot het Aluminium zwart werd , dan in laten drogen en daarna uitpoetsen.
Tsja dan leek het Aluminium bijna op chroom....

En ik vermoed dat als ik in de schuur eens goed zou zoeken dat ik nog wel een potje tegen zal komen..

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb ook de alu versie staan.

Die moet je alleen niet gebruiken op je raamlijsten @OctaviaWest !
Hier zit namelijk een redelijk zwaar schuurmiddel in.

Je hebt dus 2 varianten van Belgom; chroom & alu.

OctaviaWest

Actief lid
Okay, ik ga eerst eens een klein stukje proberen met tandpasta en als dat niet naar wens is zoek ik bij de automaterialenboer naar de chroompoets! Even wachten tot de temperaturen wat omhoog gaan en dan krijgt mijn Octy een lenteschoonmaakbeurt. Bedankt voor de tips allemaal!

dirkie996

Forumguru
3BB352D1-6EBA-4C09-ACDD-563A33C31D39.jpeg 6E5CD6BF-765A-4369-9C3D-24C7328C9FE7.jpeg
Ja ik ken het nog ( en nog steeds verkrijgbaar ) als Belgom Alu, hiervan gebruikte ik eruchhh veel in mijn motorfietstijd !
Poetsen tot het Aluminium zwart werd , dan in laten drogen en daarna uitpoetsen.
Tsja dan leek het Aluminium bijna op chroom....

En ik vermoed dat als ik in de schuur eens goed zou zoeken dat ik nog wel een potje tegen zal komen..
Bekijk hier de voor en na- foto v/d aluminium voetsteun die ik met Belgom alu en staalwol 00 polierde

OctaviaWest

Actief lid
Wow, wat een verschil!

De sierlijsten van de Octavia III, zijn die in chroom, of in alu? Ik nam aan chroom, maar ze lijken eerder aluminium!

OctaviaWest

Actief lid
Bestaat er een manier om vast te stellen welk materiaal het is zonder dat er twijfel over bestaat? idem voor de metalen dakreling.

Pendragon

Donateur
Ik gebruik hiervoor altijd Wiro Universele reiniger. We gebruiken het ook voor andere dingen in huis. Na het gebruik wel goed afnemen met een natte doek, want het laat wat wit achter, maar werkt erg goed:

DSC02782_clipped_rev_2-700shadow-e1479916586697.png

Bovenaan Onderaan