Hoe Swing radio eruit halen?

Herbie

Lid
Weet iemand hoe je de Swing radio uit de Octavia kan halen? We zouden de draad van onze draagbare GPS willen wegwerken.

Rolle

Senior Member
Is ergens al wel gepasseerd (weet enkel niet meer of dit voor Swing of andere radio was) maar ik ga ervan uit dat dit voor alle skoda radio's ongeveer hetzelfde is.

Je kan op de 4 uiterste hoeken van de radio met een kleine platte schroevendraaier de afdekkapjes eruit prutsen en dan met een torx de schroefjes eruit draaien, beetje wrikken en dan zou hij eruit moeten komen (zelfde als de columbussen waardoor deze bij onze nederlandse vrienden bij de vleet gestolen worden jammer genoeg)

Gieliovd

Forumguru
Zoals Rolle zei. Edit: en LenK dus ook haha.

RCD310-DAB_DRN.jpg

Eerst zal het afwerklijstje of een deel van je dashboard eraf moeten om bij de schroeven te komen. Zie zijkanten (hoeken) op dit plaatje.

LenK

Forumguru
Bij de oudere apparaten zitten de schroeven binnen het frame. Je kunt op de hoeken van het apparaat een stukje plastic eruit wippen en daaronder zitten de schroeven.
Met de link die ik heb gegeven zie je zo'n app vervangen worden door een nieuwere die de schroeven buiten het frame hebben en dan moet de omlijsten er dus uit om bij de schroeven te komen.

Rolle

Senior Member
Is het eventueel een optie om de draagbare GPS links van het stuurwiel te plaatsen? Ikzelf heb vanuit de zekeringkast die daar zit een sigarettenplug gelegd naar het bakje links onder het stuur. Hierin steek ik dan de voeding van de GPS en klem de draad tussen het deksel van het bakje.
Wanneer ik de GPS nodig heb plug ik de voeding in en laat ik het kabeltje zo naar boven lopen naar mijn GPS.
Handig, geen demontage nodig van onderdelen nodig, de GPS werkt goed en hangt niet in het zicht en zeer belangrijk je ziet er niets van als je hem niet nodig hebt.

Bovenaan Onderaan