Hoe tom tom 700 plaatsen Octavia 2 ?

Ik heb het voornemen om een tom tom 700 aan te schaffen voornamelijk om de optie bleutooth telefoneren.

Is het mogelijk om de tom tom 700 (500)in te bouwen in het muntenbakje (elegance-uitvoering van de O2).

waarom zou je zeggen......Er worden namelijk steeds vaker auto's willekeurig opengebroken wanneer men een tom tom-houder aan het voorraam ziet zitten. (of een circelvormige-afdruk daarvan op de voorruit)in de hoop een tom tom te scoren uit een dashboard.

Dus ben ik opzoek naar een praktische opslossing om de tom tom uit de ogen van het dievengilde te plaatsen.
brand maar los......

aLo

Nieuw lid
Ik denk dat het muntenbakje wel erg laag zit om nog een goede GPS ontvangst te krijgen. Ik heb zelf een Brodit Proclip op de middenconsole gemonteerd tussen het middelste ventilatierooster en de radio. De zwarte bevestigingsclip op het donkere dashboard is in ieder geval van buiten de auto een stuk moeilijker te zien dan een zuignap op het raam.

Ik zou de TomTom links naarst het stuur in de hoek monteren, of gewoon met de zuignap tegen het raam of monteren op het luchtrooster. Aan deze kant zit hij het dichts in je gezichtsveld en kan je het goed zien. Als je hem in het midden plaats is de kans groter dat hij in je gezichtveld voor het raam komt te zitten! Schroef gewoon in het luchtrooster, dat ding is nog goedkooper dan een brodit bevestigingsplaat. Luchtrooster kost bij dealer maar EUR 21 (ex btw) en onder het luchtrooster heb je heel erg veel ruimte om de snoeren neer te leggen zonder enige moeite. Je zit daar direct naast de zekeringen en kan je het geheel moeiteloos direct hierop aansluiten.

higgy

Forumguru
1. Zou je niet de nieuwe 710 ipv de 700 overwegen?
2. Hebben de TomTom's geen aansluiting voor een externe GPS-antenne?

JettaFreak

Actief lid
Tomtom's hebben standaard geen aansluiting voor externe antenne. Dit is ingebouwd in het vervangende voetje bij het pakket 'external antenna' (je ziet aan de onderkant van de tomtom het 'coax'-verbindingsstukje zitten) en bij de permanent docking kit. Die laatste zal worden ingebouwd in mijn nieuwe octavia (als ik mijn huidige auto eindelijk bij de 120.000 km heb; octavia staat overigens al klaar bij de dealer). Die PDK bevat de externe antenne + voetje, vaste prik op 12v, en een aansluiting om het geluid van tommie (aanwijzingen en vanaf firmware 4.42 ook handsfree telefonie) over de radio te laten lopen. Schijnt wel door een professionele techneut te moeten worden geinstalleerd. De nieuwe generatie tomtoms (x10-serie) is niet veel anders dan de oudere serie. Alleen een breder beeld (op zich wel mooi). Als ik de keuze zou hebben, zou ik kiezen voor de 910. Die heeft HDD, dus geen geklooi met sd-cards etc. Qua plaatsing houd ik het voorlopig op midden-onder aan de voorruit. Op die manier hoef je je ogen zo min mogelijk van de weg te houden. En als je eigenlijk altijd op de linkerbaan zit op de snelweg, dan zie je in een oogslag ook of er weer eens wordt gefotografeerd.

Groet,

JettaFreak

higgy

Forumguru
Ach, geklooi met SD-kaarten: op een 2Gb Sd-kaart, nu nog maar € 55,00, kun je idioot veel kwijt hoor.
De gloednieuwe VDO MS5200 zal met twee SD-sloten uitgerust zijn ipv. met CD of DVD.

Maarten

Forumguru
Voor het telefoneren zou ik hem niet kopen als ik jou was!
Wat een blamage voor zo'n apparaat.

Heren ten eerste bedankt voor alle tips. Meer tips altijd welkom!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: elcocheSKODA</font><hr />

Ik plaats mijn Tomtom altijd los in het bakje op het dashboard.
Gaat prima !!!

[/ QUOTE ]

Interessant!
Is dit ook een tom tom 700 (of i.i.g. dezelfde afmetingen? )
Is de tom tom nog te bedienen vanuit het muntenbakje of moet je hem dan eerst lospeuteren?
Staat de tom tom niet te rammellen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Maarten_SFCEP</font><hr />

[/ QUOTE ]

Er zijn inmiddels toch weer update's beschikbaar of niet? Heeft iemand daar ervaring mee?

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Maarten_SFCEP</font><hr />

[/ QUOTE ]

Het valt best mee, mijn Nokia 6230i en de Tomtom werken prima samen. Het telefoonboek kan overgehaald worden, sms kan op de tomtom worden weergegeven en op zich is de geluidskwaliteit prima. Het is alleen soms zo, dat als ik gebeld wordt het eerste woord van de beller blijft hangen. Ik word niet veel gebeld in de auto, ik bel zelf meer (naar huis, zodat mijn vrouw aan het eten kan beginnen /forum/images/graemlins/623.gif), dat gaat prima. en ik ontvang natuurlijk de file informatie waar tommie dan omheen navigeert. Wel heb ik er de extra microfoon bij aangeschaft. Hiermee is de geluidskwaliteit voor de ontvanger een stuk beter. Ik heb er al met al veel schik van. En de telefoon zelf kan gewoon in de kofferbak. Het geluid van de telefoon kan overigens best hard. En als je de tommie buiten armbereik hebt geplaatst is de afstandsbediening (standaard bij de 700 /forum/images/graemlins/cool.gif) heel erg handig.

Groet,

JettaFreak

blacktdi

Actief lid
Je zegt het zelf al, de auto's worden willekeuring opengebroken en als je oplet zie je dat het merendeel van de automobilisten met een Tom Tom of PDA rijdt. Ik heb hem na vele plaatsen in de rechterhoek van het dashbord gezet. Is echt de beste plaats en hij zit niet in de weg. De stroom voorziening heb ik rechtstreeks van het zekeringen kastje gehaald, dat zit er namelijk recht onder. Je kan zoals al vermeld staat de voet van de Tom Tom op het vantilatie roosten schroeven. Maar goed dan zien ze ook dat er een Tom Tom in zit. En dan nog iets, je moet de Tom Tom alleen gebruiken waar die voor gemaakt is, navigeren. De enige keer dat ik verbinding maak met de telefoon is als ik de verkeersinformatie ophaal met GPRS. De handsfree voorziening vind ik minder, gewoon een nomale bluetooth handsfree set op je skoda radio aansluiten en je hebt een perfekt geluid.

Dutch

Actief lid
Ik heb nog maar net de GO 700 en het bellen gaat lastig, de ontvangende partij kan me nauwelijks verstaan. Ik zal dus gebruik moeten gaan maken van de extra microfoon. Weer een kabeltje erbij!!!! Waar kan ik dat nou weer wegwerken??

Bovenaan Onderaan