Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
hoe vervang ik mijn bougies van yhz motor 2.0 die onder de lucht inlaat zitten
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Geraak je er niet bij? Of weet je gewoon niet hoe je die moet vervangen? Misschien helpt een foto wel, afhankelijk van de vraag.
ik weet niet of in de okki een andere 2.0 ligt als in de fabia 1? ik heb bijvoorbeeld een 2.0 AZL
@famabbing, indien je niet zeker weet wat voor motorcode je hebt kun je het hier checken: Home | mijngrossier.nl
links even je kenteken invullen, dan staat er op de daarop volgende pagina wat voor auto erbij hoort en welke motor.
in mijn geval : SKODA FABIA COMBI 2.0 08-2004 / 02-2008 MOT.AZL 1984CC 85KW
Nou toevallig afgelopen weekend met onze new beetle bezig geweest (ook een 2.0) en eigenlijk kwam bij mij dezelfde vraag boven. De bougiedoppen zitten onder het inlaatspruitstuk en volgens mij kun je er alleen bij als je die demonteert. Mijn conclusie: laat dat klusje maar lekker aan de dealer over (249 euro voor een grote beurt en ik ben zelf al 170 euro kwijt aan onderdelen)
YHZ motorcode bestaat niet bij VW/Skoda..... Maar bij een reguliere 2.0 is het spruitstuk deelbaar, onderste gedeelte laten zitten, bovenste deel losschroeven. Bij hermontage de pakking vervangen.
Bij mijn vorige auto met motorcode AFT was het vervangen van de bougies bij cilinder 2 en 3 ook een probleem, omdat die volledig onder de variabele luchtinlaat zitten. Alleen met een sleutel waar op de juiste lengte een knietje zit, kun je daar bij komen zonder alles te demonteren. Nadeel is wel dat je op gevoel moet werken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.