Ik ben het wel met Jewepe eens. Het is juist een prima inloopritje...
Zorg wel dat je 'm eerst volledig op bedrijfstemperatuur hebt, d.w.z. de olie moet wel zo'n 80 à 90 graden Celsius zijn; tot die tijd hou je 'm liever op 80-90-100 km/u in afwisseling. Dan kun je de snelheid wat verder opvoeren, maar het is inderdaad wel verstandig om enige wisseling in de belasting te blijven toepassen. Dat hoef je overigens niet te overdrijven. Als je op de Autobahn in midden- en zuid-Duitsland rijdt dan zorgt dat vanzelf al voor wisselende belasting door het regelmatige klimmen en dalen, zelfs met de cruisecontrol.
Ik heb vanaf begin jaren '80 elke nieuwe auto steeds vrijwel direct uit de showroom (d.w.z. op dag 2 of 3) op die manier behandeld: direct een rit van 700 à 800 km Duitsland in (richting Frankfurt). Daar overnacht, volgende ochtend eerst weer rustig warm rijden over Bundesstraßen en dan de Autobahn op; daar de snelheid geleidelijk aan opvoeren en op het laatste stukje naar de NL-grens af en toe even een paar minuten de topsnelheid opzoeken.
Dan was ik weer terug in NL en moest ik dus vanzelf weer met 100-120 naar huis, en da's prima.
Resultaat bij een hele serie VAG-producten, 1 Opel en 2 Twingo's (voor moeders): het werden stuk voor stuk zeer vlotte auto's (voor hun motorisering) zonder één druppel olieverbruik - behalve die Opel dan, die verbruikte 1 liter olie op 1000km totdat ze er rubberen klepsteelafdichtingen ingezet hebben, daarna niets meer. Maar ja, Opel...