hoe werkt AIM? Is daar nog iets aan in te stellen?

pbor

Nieuw lid
Ik gebruik dagelijks de aim functie van m'n audience radio maar snap een aantal dingen niet, kan ook in de handleiding niet de details vinden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Als eerste en misschien belangrijkste: Hoe kan ik een voorkeur geven welke zender voor TP gebruikt wordt? Een zender als BNR heeft veel traffic info maar ik luister liever naar wat anders. Het lijkt er op dat als je geen contact maakt, AIM alleen traffic info van de huidige zender overneemt?

Dan de tijden (bandbreedtes) die je in kunt stellen tbv AIM. Hoe kan ik een opname hebben van 15:30uur als ik hem instel van 16:00-18:00 uur? Gebruikt AIM soms een eigen tijd?

Volgens welk algorithme worden de opnames verwijdert (als ik dat niet zelf doe natuurlijk)? Vanwege het ontbreken van de datum (AIM geeft alleen de tijd van de opname) is het gemakkelijk als opnames ouder dan 24uur vanzelf verdwijnen, maar ook hier weer: het is bv 17:10 uur en ik heb opnames van 17:00 uur de vorige dag!? Handig.... NOT!

Kortom: wat zijn jullie ervaringen met AIM?
Hoe kan ik het nuttiger toepassen?

Paul

pbor

Nieuw lid
Uhh, volgens mij heb ik ook een 'stream' 6cd front lader/mp3 toch? AIM zit uiterst rechts.

Octavia_II

Actief lid
Hoi pbor,

AIM werkt voor zover ik weet alleen op de zender welke ingesteld is op het moment dat je de radio uit zet (heb je een zender zonder traffic info, dan ook geen AIM functie!).
De tijden zijn ongeveer, heb zelf ook al uitgevonden dat hier ongeveer 30 minuten speling op zit... :confused:

Algorithme van verwijderen: de oudste al eerste! (alhoewel ik dit niet zeker weet, heb de auto nl. effe niet bij de hand)

Charlie

Hoi pbor,

AIM werkt voor zover ik weet alleen op de zender welke ingesteld is op het moment dat je de radio uit zet (heb je een zender zonder traffic info, dan ook geen AIM functie!).
De tijden zijn ongeveer, heb zelf ook al uitgevonden dat hier ongeveer 30 minuten speling op zit... :confused:

Algorithme van verwijderen: de oudste al eerste! (alhoewel ik dit niet zeker weet, heb de auto nl. effe niet bij de hand)

Charlie

ja, het draadje is al oud, maar ik vond het bij mijn zoektocht. Ook ik heb AIM. Nu heb ik in het begin gezien dat als ik de auto uit-zette er in het radio-scherm dan iets kwam te staan als "AIM ON" of zoiets. Dat zie ik nu niet meer. Ook neemt mijn AIM geen berichten meer op.
Ik heb twee 'perioden' ingesteld:

05:30 - 07:30 EN 15:00 - 17:00

Echter als ik om 16:00 uur in de auto stap dan zie ik alleen de berichten van 's morgens...

vraagjes:
1) Wanneer staat AIM aan?? Als in het display "AIM ON" naast de knop linksonder verschjijnt of juist pas als ik deze knop indruk (en er dus AIM OFF naast de knop staat??) (heb beide trouwens getest echter zonder resultaat)

2) Moet je TP aan hebben staan om AIM te kunnen gebruiken?

3) Hoe stel ik de perioden juist in?

Alvast bedankt all!!

Bovenaan Onderaan