hoe xenon inleren O2??

beste mensen,

ik heb speciale (originele lens koplampen met h7 fitting) uit tsjechie laten overkomen voor mijn octavia 2, hierin heb ik een xenon setje, speciaal voor can bus auto's gezet... helaas werkt het toch niet naar behoren, want als ik de xenon aanzet zodra de motor loopt, gaat deze weer uit.

nu kan je met vag com, de functie dat je xenon in je auto hebt aanzetten, weet iemand hoe dit werkt?

alvast bedankt,

gr martijn

Ronnie

Forumguru
beste mensen,

ik heb speciale (originele lens koplampen met h7 fitting) uit tsjechie laten overkomen voor mijn octavia 2, hierin heb ik een xenon setje, speciaal voor can bus auto's gezet... helaas werkt het toch niet naar behoren, want als ik de xenon aanzet zodra de motor loopt, gaat deze weer uit.
nu kan je met vag com, de functie dat je xenon in je auto hebt aanzetten, weet iemand hoe dit werkt?
alvast bedankt,
gr martijn
Kijk hier maar eens rond zou ik zeggen........
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

nee de can bus schakelt de xenon uit. de computer snapt niet dat er nu xenon in zit, dus wil ik die optie aanzetten, via vag com.

de link die je laat zien is voor automatische hoogte regeling te instaleren op je auto, maar dit heb ik niet nodig omdat ik koplampen heb die handmatig te verstellen zijn.
zie de projector lampen bij superskoda.com, zie link.http://http://www.superskoda.com/skoda/octavia-ii/skoda-octavia-ii-de-projector-headlights

en de verloop kabels in je andere link zijn denk ik voor het vorige type, want de stekkers van hallogeen koplampen en xenon koplampen zijn gelijk.

bedankt voor je reactie.

gr martijn

Porettuhcs

Senior Member
De link van superskoda doet het bij mij niet maar heb jij die hele mooie zwarte uitvoering van de koplampen ???..

ik heb altijd problemen met een link neerzetten:S, maar nee ik heb niet de zwarte, ik vind die persoonlijk minder mooi als de originele en deze zijn eigenlijk niet van originele te onderscheiden.... ik zal een paar foto's posten.

Foto-3UOWFPMI.jpg

martijn

Porettuhcs

Senior Member
ik heb altijd problemen met een link neerzetten:S, maar nee ik heb niet de zwarte, ik vind die persoonlijk minder mooi als de originele en deze zijn eigenlijk niet van originele te onderscheiden.... ik zal een paar foto's posten.

martijn

Oke.... ik stuur je ff een pm mbt superskoda... anders ga ik heel erg off topic :D

ik ben vanmiddag bij de zeer vriendelijke skoda dealer in de meern geweest, deze hebben de xenon aangemeld, maar dit heeft niets geholpen.....

ik heb mijn xenon leverancier gebeld en krijg een ander set... hopelijk is het probleem hiermee opgelost... zucht....

gr martijn

Octavia_II

Actief lid
ik ben vanmiddag bij de zeer vriendelijke skoda dealer in de meern geweest, deze hebben de xenon aangemeld, maar dit heeft niets geholpen.....

ik heb mijn xenon leverancier gebeld en krijg een ander set... hopelijk is het probleem hiermee opgelost... zucht....

gr martijn

Hoi Martijn,

zoals Ronnie al gepost had kan ook de "kou diagnose" (controle van de lampen als deze niet aan staan) roet in het eten gooien.

Heb je deze ook uit laten zetten?

Groet,

Charlie

beste charlie,

ik weet niet of de dealer dit heeft gedaan, heb je enig idee hoe dit moet of hoe je dit kan veranderen? ik heb zelf een vagcom kabel besteld dus zou ik het straks zelf kunnen.

mvg martijn

Octavia_II

Actief lid
beste charlie,

ik weet niet of de dealer dit heeft gedaan, heb je enig idee hoe dit moet of hoe je dit kan veranderen? ik heb zelf een vagcom kabel besteld dus zou ik het straks zelf kunnen.

mvg martijn

Hoi Martijn,

jij was al vroeg wakker vanochtend, zenuwachtig voor oud en nieuw? :945:

Heb nu de spullen ff niet bij de hand, maar zal dit jaar nog antwoord geven! ;)

Groet,

Charlie

Octavia_II

Actief lid
Hierbij dan de beloofde info:

jouw dealer heeft in regelapparaat 09 (boordnet) waarschijnlijk van byte 3 bit 4 aangezet om de xenons "bekend" te maken binnen de auto.

Om de "kou diagnose" van je dimlicht uit te zetten (deze zitten er nl. niet meer in want deze zijn vervangen door de xenon units) moet je in regelapparaat 09 waarschijnlijk byte 19 bit 0 uitzetten.

Let op: de genoemde byte/bit waarden gelden voor MIJN auto! Waarschijnlijk zijn de genoemde waarden ook geldig jou auto, maar kontroleer dit van te voren !!

Verder geldt dat als je af-fabriek geen mistlampen besteld hebt, je geen xenons kunt laten na-monteren (reden waarom weet ik niet, maar zo is het nou eenmaal).
Je moet nl. een "Highend" regelapparaat hebben. Zelfs als je toch af-fabriek mistlampen hebt met een bepaalde type medium regelapparaat ook dan kan het niet. (Maar ik neem aan dat jouw dealert dit wel weet)

V.w.b. de vagcom (vcds) kabel die je besteld hebt, dit is toch wel een "Micro-xxx" of een "HEX-xxx" kabel ?!?!

Groet,

Charlie

haha nee mijn vriendin moest vroeg het bed uit, zodoende was ik ook wakker, maar om 10 uur mocht ik eindelijk mijn rotjes knallen haha.

ik zag dat hij de hex of bin code veranderde van 00000111 naar 00010111 of zoiets dergelijks, hij maakte iig van een 0 een 1! ik heb wel mistlampen in de auto trouwens.

ik heb niet een kabel besteld bij rosstec, ik heb een kabel besteld in belgie met vcds 812.4 meen ik, hiermee kon ik ook mijn auto uitlezen en veranderen enz.

ik krijg nu een xenon set met grote ballasten, dit zou wel moeten werken op mijn auto, daar baal ik van want nu had ik alles IN de koplamp gebouwd en dat kan dan niet meer....

bedankt voor je reactie!

Octavia_II

Actief lid
ik zag dat hij de hex of bin code veranderde van 00000111 naar 00010111 of zoiets dergelijks, hij maakte iig van een 0 een 1! ik heb wel mistlampen in de auto trouwens.

Goed opgelet, dit is idd. bit 4 van een byte!

Ps. succes met je xenon's, laat je nog even weten of het gelukt is?

Charlie

Bovenaan Onderaan