Hoe zit dat nu met de service interval van een Octi TDI?

delta

Actief lid
Forummers,
Ik rijd in een 1.9TDI waarvan ik verwachtte dat ik om de 20.000km voor een service beurt zou moeten.
Nu zag ik op internet een truukje om de eerstvolgende service behandeling uit te lezen, dan zou ik nog 11.000 mogen rijden terwijl ik dus al 19.000 gestuurd heb.
Ik ga over twee weken op vakantie en ga er min 2000/2500 bijrijden moet ik nu wel/niet voor een 160.000 beurt.

VEEJAY

Forumguru
Motortype, huidig km stand? Bij welke stand was de laatste grote beurt gedaan en hoeveel heb je er nu opstaan?

In de regel is het voor een O2 na 2004> longlife dus om de 30.000.

Enige truuk die ik ken is de boordcomputer resetten bij "service now" melding, alleen gaat hij dan om de 15.000 zeuren. Totdat de dealer het weer goed zet met hun uitleesapparatuur of iemand met vagcom.

hemi24

Forumguru
Service-intervalreset? Was het niet zoiets als resetknop indrukken en vervolgens op contact zetten, resetknop loslaten en naar rechts draaien (voor de pre-FL modellen)?
Afroepen kan ook door de resetknop meer dan 2s ingedrukt te houden, terwijl de auto op het contact staat.

160k is geen logische stand voor een servicebeurt, bij een auto die elke 30k naar de dealer moet...

Tot mijn spijt heb ik weer eens moeten ontdekken dat bij laatste service de monteur blijkbaar ook de 'reset' optie in het maxidot heeft gebruikt en daarbij mijn interval heeft teruggezet naar 15k... :mad:

Forummers,
Ik rijd in een 1.9TDI waarvan ik verwachtte dat ik om de 20.000km voor een service beurt zou moeten.
Nu zag ik op internet een truukje om de eerstvolgende service behandeling uit te lezen, dan zou ik nog 11.000 mogen rijden terwijl ik dus al 19.000 gestuurd heb.
Ik ga over twee weken op vakantie en ga er min 2000/2500 bijrijden moet ik nu wel/niet voor een 160.000 beurt.

Je rijdt in je vakantie er vast geen 11000 km bij, dus de noodzaak is er niet. Wel even het peil van alle vloeistoffen checken voordat je afreist.

hemi24

Forumguru
Knappe jongen als je in de twee weken en daarbij de 2.000/2.500 tijdens de vakantie, over de genoemde 11k weet te komen...

Dus tenzij je verdenkingen hebt op mogelijke mankementen, zou ik gewoon de service inplannen als de melding op je display verdwijnt...

delta

Actief lid
Bedankt voor alle reacties.
Is achteraf gewoon mijn verkeerde inschatting, al mijn vorige wagens moesten op 20.000 of eerder voor een garage bezoek.
Ik ben dus blij verrast met een interval van 30.000km.
Ik zal alle vloeistoffen even na kijken en dan richting het noorden....

Bovenaan Onderaan