Hoedenplank sluit niet door gordels achterin (7-zit)

Zoals bekend bevindt de hoedenplank zich onder de voorste plank in de achterbak. Aangezien ik de achterste rij stoelen niet hoef te gebruiken klap ik deze in en wil ik het laadruim afdekken met de hoedenplank. Het probleem is dat de veiligheidsgordels van de achterste 2 stoelen in de weg zitten, de hoedenplank kan daarom niet volledig uitgerold worden.

Aangezien er wel een hoedenplank aanwezig is ga ik ervan uit dat in het ontwerp van de 7-zits rekening gehouden is met de optie om de 2 stoelen niet te gebruiken en de achterbak netjes af te sluiten met de hoedenplank, maar ik kom er niet uit hoe, suggesties en tips zijn erg welkom :giggle:

Afrit13

Forumguru
Ik heb geen Kodiaq, maar kan wel een handleiding lezen. Als ik het goed begrijp klik je de achtergordel op twee plekken vast en dus ook op twee plekken los. Zie onderstaande plaatje:

Kodiaq.jpg

Als je 'm op twee plekken los klikt dan rolt de gehele gordel op de in de D-stijl zoals op onderstaande afbeelding.

https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FSkoda-Kodiaq-Autovisie.nl-7.jpg

Ik ga er vanuit dat dat bij jouw auto ook zo is.... maar nogmaals: ik heb geen Kodiaq, maar lees de handleiding.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan