In de garage doen ze moeilijk ,omwille van dat ik spanband al had afgedaan.
Auto heeft geen 100 meter gereden zonder spanband. lawaai was reeds voordien.
+ lawaai is nu plotseling verdwenen , toch eigenaardig , vermoedelijk toch geen homokineet stuk denk ik dan.
Heb nog prive bericht van iemand ontvangen, maar snap er maar weinig van ?
Begrijp jij meer :
Heb het volgende voor je opgezocht, of het betrekking heeft op je klacht.... ik weet het niet, verder heb ik geen suggestie's, zonder het geluid daadwerkelijk te horen blijven zulke ding lastig.
Metaalachtig kloppen uit de motorruimte tijden het rijden
Bij het rijden over een hobbelig wegdek klinkt er een hol klopgeluid uit de rechterzijde van de motorruimte (in rijrichting gezien).
Technische achtergrond
Het geluid wordt door twee aanslagrubbers bij het contact met de buitenste plaatstalen behuizing van de motorsteun veroorzaakt.
Maatregel
1.
De bouten van het expansiereservoir van de koelvloeistof demonteren en het reservoir iets naar de zijkant schuiven om genoeg ruimte rondom de motorsteun te creëren.
2.
Bij de aanslagrubbers een dosis van het spray SILICONE GREASE minimaal 2 seconden op beide aanslagrubbers spuiten. De spray vervolgens 5 minuten hard laten worden.
3.
4 ml in de injectiespuit drukken en een slang van 10 cm op de spuit plaatsen.
4.
Met behulp van een collega op de aluminium console drukken, de slang zo dicht mogelijk tot aan de aanslagrubbers schuiven en de dosis aanbrengen (ca. 1 ml vet blijft na de eerste applicatie in de slang achter).
5.
3 ml vet in de injectiespuit drukken, de slang op de spuit zetten en de dosis op het tweede aanslagrubber aanbrengen.
6.
Het expansiereservoir van het koelvloeistofreservoir inbouwen.
7.
Over een hobbelig wegdek van ongeveer 10 km lang rijden om het vet in alle delen van het aanslagrubber van de motorsteun te laten binnendringen.
8.
Het overtollige vet verwijderen en de verontreinigde delen schoonmaken.
hebben reeds 22 euro betaald( om effe te kijken )