Hoeveel km motor octavia 1.4 tsi

Rooney

Nieuw lid
Beste allen, ik zit al een tijdje met de vraag hoeveel km een 1.2 of 1.4 tsi zou kunnen lopen?
Ik wil een tsi kopen met ongeveer 100.000 km op de teller.
Mij vraag is hierna, zou ik er dan nog 2 ton probleemloos mee kunnen rijden?
Wat zijn jullie verwachtingen hiervan?

Ik ben een rustige rijden en zal het nodige onderhoud aan mijn auto laten uitvoeren.

Noord26

Forumguru
De motor is in 98% van de gevallen het probleem niet. Ze kunnen gemakkelijk met correct onderhoud 5 ton + halen. Echter: zelf bewust voor de 1.8 gegaan omdat het downsizen icm hoge kilometerstanden door diverse berichtgevingen als niet positief wordt ervaren.

Rooney

Nieuw lid
Tja dat bedoel ik dus. De berichtgeving. En praktijkervaringen zijn er nog niet veel.
Wat mij wel opvalt is dat de tsi minder rpm maakt dan een een motor zonder turbo, dus m.i. Ook mnder zou moeten slijten.

Noord26

Forumguru
Aantal omwentelingen zegt niets over kilometrage. Het zijn wat onderdelen die aan het licht komen als onderhoud niet op tijd wordt uitgevoerd met grotere gevolgen. Denk aan verstopte filters ed. Maar verder zijn het prima motoren, onafhankelijk van welke type/grootte.

ertromp

Forumguru
Geen probleem zo'n TSI. Of het nu een 1.2TSI, 1.4TSI of een 1.8TSI is. Natuurlijk zijn er de reeds bekende kwalen (die overigens onder coulance hersteld worden).
In Duitsland heeft Autobild een complete Polo 1.2 TSI uit elkaar gehaald. Deze Polo die van 2012 is had alleen 3 keer bougiekabels die in die 100.000km vervangen moesten worden vanwege marterschade.
Zuigers en andere draaiende delen hebben geen noemenswaardige slijtage / zien er nog uit als nieuw. Ook de DSG nog als nieuw.
Dus die volgende 100.000 gaat zeker lukken.
Test verslag zal ik je als pb toesturen aangezien deze groter is dan 1Mb

Bovenaan Onderaan