Hoeveelheid hydraulische olie stuurbekrachtiging?

Hallo iedereen,
De stuurpomp van mijn Felicia maakt nogal lawaai, nu wil ik de olie vervangen omdat dat zeer waarschijnlijk de oorzaak is (zit niet genoeg meer in en is al erg oud denk ik). maar ik kan nergens vinden hoeveel olie er in gaat. Niet in de Haynes handleiding, internet levert ook niets op.
Weet iemand hoeveel het is? Bedankt!

Ronnie

Forumguru
Staat er geen min en max op het potje dan? Zo'n 2cm onder de rand is altijd voldoende, de stuurpomp pompt het alleen maar rond.

The bone collector

Senior Member
Denk niet dat het veel meer zal zijn dan een liter (maar ik ben niet zeker). Ik denk trouwens dat je die olie eigenlijk nooit hoeft te vervangen, dus bijvullen zou ook wel mogen.

Bedankt voor de antwoorden. Er zit idd wel een mix max teken op maar het ging mij om de totale inhoud van het vat en pomp. Ik las op Skodacommunity dat mensen soortgelijke problemen hadden, dus een pomp die meer herrie (huilen) maakt dan normaal met sturen en daar werd als tip gegeven olie verversen en zorgen dat er genoeg in zit. Ik hoop ook dat ik aan een liter genoeg heb.

Inmiddels de olie vervangen, was ook wel nodig. De groene olie die erin zat was zowat zwart :) Nu totaal geen last meer van herrie en hij stuurt zelfs ook wat lichter. Er ging zo'n halve liter olie in, ik heb niet het hele systeem leeggemaakt, alleen het reservoir en de aanvoerslang.

Bovenaan Onderaan