Hoge druksensor benzine defect

BiBo

Lid
Sinds vanmiddag staat de "heilige koe" bij de dealer. ik had al enkele weken last van het opeens overslaan/schokken/bonken van de motor, dit gebeurde alleen spontaan tijdens het rijden. In eerste instantie dacht ik dat het een kapote bobine was,maar dit was het dus niet. De eerste keer uitlezen bij de dealer leverde de melding "hoge benzinedruksensor meetfout" aan. Men wou dit onderdeel dus vervangen en heeft toen het verkeerde onderdeel besteld. Nadat ik wegreed en getankt had(BP Ultimate 98) was het probleem weg, dit ook aangegeven bij de garage en afgesproken dat ik het probleem zou vervolgen. Na bijna 2 tankbeurten en 780km verder leek er geen vuiltje aan de lucht tot vanmiddag. Hierna weer direct doorgereden naar de dealer en deze heeft weer dezelfde storing uitgelezen. De monteurs vermoedde de vorige keer al dat deze sensor/regelklep defect/slecht was. Het onderdeel is met spoed besteld en alles is netjes geregeld(garantie en vervangend vervoer). In eerste instantie dacht ik slecht/vervuilde benzine(tank altijd euro98). De vorige keer toen het probleem zich voordeed heb ik al eens op internet gezocht mbt deze storing en eigenlijk niks speciaals gevonden. Dus nu is mijn vraag:Zijn er mensen die benzinedruk problemen hebben gehad met hun TFSI/FSI motoren??
Bij voorbaat dank voor je reactie
 

Gieliovd

Forumguru
Het is een algemeen bekend probleem dat direct ingespoten motoren last hebben van verkeerde brandstof, met zwavel en dingen. Jij tankt het juiste lijkt mij. Het is vooral letten op zwavelarme benzine heb ik mij laten vertellen.

Mitsubishi met GDI, VAG met FSI en Opel met Direct etc., allemaal hebben ze last van kwaaltjes met betrekking tot vervuiling omdat het allemaal wat nauwer komt.

Maar dat dit zich manifesteert in plots overslaande motoren is vreemd. Slecht stationair lopen en gewoon futloos aanvoelen spreekt me dan wat meer aan.

Vervelend! Gelukkig heb je garantie ;)
 

BiBo

Lid
Dat FSI-motoren gevoeliger zijn voor de juiste brandstof werd door de dealer ook aangegeven. Maar vlgs de EU-norm moet iedere auto "probleemloos" op euro95 kunnen rijden. Dat er inderdaad voor het behalen van maximale prestaties inderdaad euro98 getankt dient te worden getankt is inderdaad correct. Bij de eerste keer uitlezen werd door de desbetreffende monteur meteen gezegd "massa meetfout hogedruksensor, die is slecht of kapot". Het fenomeen kwam eigenlijk voor als er "vermogen" gevraagd werd en dan rond de 3000rpm, trouwens stationair lopen bijna alle VAG-benzinemotoren niet echt om aan te horen. Komende week wordt hij gerepareerd en ik heb tot die tijd netjes vervangend vervoer van de dealer gekregen. Ik hoop dat na de vervanging het probleem opgelost is.
 

SmurfForLife

Actief lid
Helaas heb ik mijn O2 van de hand gedaan, maar ik heb hetzelfde probleem gehad.

De auto is voorzien van ABT tuning en er is werkelijk een berg aan onderdelen tegenaan gegaan op advies van PON om het probleem te verhelpen. Keer op keer zonder succes.

Alles echter zonder resultaat. Na overleg (na eigen idee) is de tuning eraf gehaald door PON en de problemen waren weg. Bleek toch niet goed samen tegaan met de motor. Tuning is ook niet meer teruggezet.

Suc6 met het verhelpen van de storing.
 

BiBo

Lid
Helaas heb ik mijn O2 van de hand gedaan, maar ik heb hetzelfde probleem gehad.

De auto is voorzien van ABT tuning en er is werkelijk een berg aan onderdelen tegenaan gegaan op advies van PON om het probleem te verhelpen. Keer op keer zonder succes.

Alles echter zonder resultaat. Na overleg (na eigen idee) is de tuning eraf gehaald door PON en de problemen waren weg. Bleek toch niet goed samen tegaan met de motor. Tuning is ook niet meer teruggezet.

Suc6 met het verhelpen van de storing.


Zou je kunnen aangeven wat er vervangen is en mogelijk welk onderdeel als laatste(behalve de orginele software). De mijne is compleet origineel dus geen motortuning. Ik heb op internet eens wat gezocht en kom via de onderstaande link tot de volgende conclusie(mogelijk een defecte/haperende hoge druk benzinepomp)

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=24952
 

SmurfForLife

Actief lid
Ik weet niet alle exacte gegevens, maar de volgende zijn zeker vervangen.

1) Diverter valve failure
2) High pressure fuel pump failure
3) Low Fuel Pressure Sensor Failure
4) Diverse modificaties in de brandstof tank

Hopenlijk heb je hier wat aan.
 

BiBo

Lid
Ik weet niet alle exacte gegevens, maar de volgende zijn zeker vervangen.

1) Diverter valve failure
2) High pressure fuel pump failure
3) Low Fuel Pressure Sensor Failure
4) Diverse modificaties in de brandstof tank

Hopenlijk heb je hier wat aan.

Bedankt voor je reactie.
Bij mij komt alleen de storing "meetfout/massafout hoge drukbenzinesensor" voor het overige totaal geen storingsmelding. Was het probleem van stotteren/bonken constant bij jouw merkbaar of af en toe? Het probleem heeft zich na de vorige reset ruim 780km en twee tankbeurten niet meer voorgedaan en daarna begon het weer.
 

SmurfForLife

Actief lid
Het was een welles niets spelletje van de auto deed.
Soms een lange tijd niet en dan weer dagelijkse storingen.

Kilometrages deden er niet toe.
 

BiBo

Lid
Het was een welles niets spelletje van de auto deed.
Soms een lange tijd niet en dan weer dagelijkse storingen.

Kilometrages deden er niet toe.

Nou men heeft alleen de hoge druksensor vervangen. Volgens ETKA was deze niet apart verkrijgbaar en diende de complete hogedruk pomp te worden vervangen. Binnen 10min was de sensor uitgewisseld en storingsmelding was direct weg. De monteur vond ook dat hij stationair beter liep. Momenteel rijdt hij weer als een zonnetje(in de regen).
 

BiBo

Lid
Verkeerde sensor uitgewisseld

Verkeerd onderdeel besteld en vervangen door de dealer. Men heeft de G410(lage druksensor) vervangen en niet de G247(hoge druksensor). Laten we het maar op drie maal is scheepsrecht houden. Jammer genoeg heb ik ze zelf daarop moeten attenderen, omdat het probleem nog steeds aanwezig is. Komende week wordt het juiste onderdeel vervangen.
 

BiBo

Lid
De sensor is vervangen, maar het probleem lijkt niet opgelost.

SmurfForLife, ik heb je persoonlijk berichtje gestuurd met deze aantal specifieke vragen:
1-Kreeg je altijd een foutmelding gepresenteerd na uitlezen nadat het "phenomeen" zich voordeed? Momenteel krijg ik 0 storingen na uitlezen.
2-Deed het zich voor bij een koude/warme motor, belast/onbelast? Bij mij alleen in de opwarmfase(5&15km)
3-Zijn bij jouw de hoge drukbenzinepomp of lage drukbenzinepomp(tank) vervangen?
4-Bij welke dealer ben je met deze problemen langs geweest?

Bij voorbaat dank op een reactie en hulp.

MVG
BiBo
 
Bovenaan Onderaan