Sinds vanmiddag staat de "heilige koe" bij de dealer. ik had al enkele weken last van het opeens overslaan/schokken/bonken van de motor, dit gebeurde alleen spontaan tijdens het rijden. In eerste instantie dacht ik dat het een kapote bobine was,maar dit was het dus niet. De eerste keer uitlezen bij de dealer leverde de melding "hoge benzinedruksensor meetfout" aan. Men wou dit onderdeel dus vervangen en heeft toen het verkeerde onderdeel besteld. Nadat ik wegreed en getankt had(BP Ultimate 98) was het probleem weg, dit ook aangegeven bij de garage en afgesproken dat ik het probleem zou vervolgen. Na bijna 2 tankbeurten en 780km verder leek er geen vuiltje aan de lucht tot vanmiddag. Hierna weer direct doorgereden naar de dealer en deze heeft weer dezelfde storing uitgelezen. De monteurs vermoedde de vorige keer al dat deze sensor/regelklep defect/slecht was. Het onderdeel is met spoed besteld en alles is netjes geregeld(garantie en vervangend vervoer). In eerste instantie dacht ik slecht/vervuilde benzine(tank altijd euro98). De vorige keer toen het probleem zich voordeed heb ik al eens op internet gezocht mbt deze storing en eigenlijk niks speciaals gevonden. Dus nu is mijn vraag:Zijn er mensen die benzinedruk problemen hebben gehad met hun TFSI/FSI motoren??
Bij voorbaat dank voor je reactie
Bij voorbaat dank voor je reactie