Hoi iedereen,ik rijd met een Skoda Felicia 1,3 11/97 met 172000km op de teller,heeft het altijd goed gedaan en heb veel zelf kunnen oplossen doch nu zit ik met een probleem dat niet zo simpel lijkt
Een 3tal weken geleden begonnen de toeren stationair juist na het starten op te lopen van een 790/800 naar een 1240/ bij warme motor bleef precies de gas hangen tot bijna 1700t/m en een korte gasstoot deed hem terug zakken doch niet onder de 1300 t/m
Heb bij VW/Skoda dealer auto laten uitlezen met Vagcom OBD1 ,ikzelf heb een OBD2 via usb doch is blijkbaar maar actief en gebruiksklaar vanaf 2003
Op uitlezing niet veel te zien omdat dit de beginjaren van de VW groep waren,tech heeft onstekingstransfo die over de 4 bougie's komt getest en 1e uitgang rechts vonkt amper/praktisch niet wat nog geen reden is om de toeren op te jagen.
Dan reset gedaan zonder resultaat,ikzelf heb alle bedenkelijke darmen en aansluitingen vervangen die eventueel valse lucht zouden kunnen trekken,heb gasklephuis gedemonteerd en zo veel mogelijk gereinigd doch langs zijkant is dit verzegeld waar een membraan zit en hier kan ik niets aan doen.
Een andere DHZ tech beweert dat het de temp sensor in het thermostaathuis is doch heb deze gemeten en hebben koud/warm ongeveer de waarden die ze moeten hebben,is trouwens 4 maanden geleden vervangen
Luchtfilter regelmatig vernieuwd ,ondehoud ook altijd oke,ik verdenk nu ofwel een van de injectors ofwel een slecht werkend gasklephuis en of de benzine druksensor vooraan in de leiding van injectieleiding,retour darm van benzine toevoer is ook ervangen
Kan iemand mij hier mee helpen en of een alternatieve test geven waardoor ik kan vaststellen waar de fout zou kunnen liggen
Alvast bedankt
Een 3tal weken geleden begonnen de toeren stationair juist na het starten op te lopen van een 790/800 naar een 1240/ bij warme motor bleef precies de gas hangen tot bijna 1700t/m en een korte gasstoot deed hem terug zakken doch niet onder de 1300 t/m
Heb bij VW/Skoda dealer auto laten uitlezen met Vagcom OBD1 ,ikzelf heb een OBD2 via usb doch is blijkbaar maar actief en gebruiksklaar vanaf 2003
Op uitlezing niet veel te zien omdat dit de beginjaren van de VW groep waren,tech heeft onstekingstransfo die over de 4 bougie's komt getest en 1e uitgang rechts vonkt amper/praktisch niet wat nog geen reden is om de toeren op te jagen.
Dan reset gedaan zonder resultaat,ikzelf heb alle bedenkelijke darmen en aansluitingen vervangen die eventueel valse lucht zouden kunnen trekken,heb gasklephuis gedemonteerd en zo veel mogelijk gereinigd doch langs zijkant is dit verzegeld waar een membraan zit en hier kan ik niets aan doen.
Een andere DHZ tech beweert dat het de temp sensor in het thermostaathuis is doch heb deze gemeten en hebben koud/warm ongeveer de waarden die ze moeten hebben,is trouwens 4 maanden geleden vervangen
Luchtfilter regelmatig vernieuwd ,ondehoud ook altijd oke,ik verdenk nu ofwel een van de injectors ofwel een slecht werkend gasklephuis en of de benzine druksensor vooraan in de leiding van injectieleiding,retour darm van benzine toevoer is ook ervangen
Kan iemand mij hier mee helpen en of een alternatieve test geven waardoor ik kan vaststellen waar de fout zou kunnen liggen
Alvast bedankt