Hoger verbruik na olie verversen

Willem1971

Nieuw lid
Goedemorgen,

Is er iemand die een idee heeft hoe het komt dat mijn Octavia TDI na olie verversen opeens 10% meer brandstof verbruikt? Zou dat kunnen komen door andere olie (10W40 ipv 0W30)? Of heeft het te maken met het feit dat de olie 1 cm boven het maximum op de peilstok staat?

Willem1971

Nieuw lid
Is gedaan door een officiële garage. De eigenaar gaf al wel de hint dat de brandstofpomp 'zo rond de 200.000 kilometer het ook wel eens kan begeven'.......
Ik heb door diverse ervaringen echt een gruwelijke hekel gekregen aan garages.

purk

Senior Member
hebben ze niks anders vervangen ? en dat een brandstofpomp bij 200000 kilometer de geest geven kan natuurlijk altijd. maar komt niet echt veel voor, wel bij een 2.5 V6 diesel maar dat heeft een oorzaak.

LenK

Forumguru
Of heeft het te maken met het feit dat de olie 1 cm boven het maximum op de peilstok staat?
Teveel olie is niet best. Ik zou er mee teruggaan. Dan kun je meteen vragen hoe het kan dat ie meer verbruikt.
Hebben nog meer gedaan dan olieverversen bijvoorbeeld?

purk

Senior Member
te veel olie is inderdaad niet goed, ik zou er ook mee terug gaan, misschien zit er wel een lek in de slang en lekt de diesel eruit.

Gieliovd

Forumguru
Te veel olie zorgt voor enorme weerstand in de motor gezien het rondgeklotst gaat worden. Niet goed dus!

Bovenaan Onderaan