Hoi... zucht

leftwingnl

Nieuw lid
Na deze gruwelijk originele threadtitle een even interessante voorstelronde;

Ik ben sander en ik doe na een skoda rijder: *broeeem broeeem*

Goed, dat doe ik nu dus al ruim 2 jaar in mijn Octavia II uit 2008. In die 2 jaar pendelde ik op werkdagen heen en weer tussen Almere en mijn werk als webdeveloper bij Businesscompleet in Abcoude. In die tijd heb ook samen met mijn vriendin een dochter op de wereld gezet.

In mijn vrije tijd doe ik wat aan sport (racefietsen) om nog enigzins het idee te hebben dat ik gezond ben, kijk graag films, luister graag naar muziek (van alle markten thuis) en ik speel graag computergames al begint dat laatste wel wat minder te worden nu ik pappa ben.

Sjeau dat is mij.

oja: mijn autohistory:

VW Polo SDI
Seat Ibiza Cupra 2001 (ingeruild voor FR)
Seat Leon FR 2005 (lease)
Seat Leon Cupra4 TDI 2001 (gestolen)
Skoda Octavia TDI 2008 (huidig)

Pendragon

Donateur
Welkom Sander. Nog iemand uit Almere. Auto ook bij Holdinga gekocht? Herken me wel in je verhaal, alhoewel ik met racefietsen gestopt ben. Veel plezier op het forum!

leftwingnl

Nieuw lid
@Pendragon. Inderdaad bij Holdinga gekocht :) 2 jaar geleden al weer. Misschien een beetje te duur, maar gelukkig erg weinig problemen mee gehad sindsdien dus die extra euro's hebben zich wel terug betaald in weinig problemen. Wellicht het voordeel van kopen bij een merkdealer?

Pendragon

Donateur
Ik vertrouw Holdinga al jaren en van Nico heb ik alleen maar goede auto's gehad die vrijwel geen problemen hebben gehad. 6 van de 7 Skoda's die we hebben gehad kwam bij hem weg, dat zegt wel iets denk ik. Ik rij nu in een Superb 2 van begin 2011 sinds 7 maanden en het is een heerlijk auto. Nog een paar dingen aan tunen binnenkort, maar verder uitstekend.

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Hopelijk vind je hier de info die je zoekt en hopelijk kun je ons ook weer wat wijzer maken nav je ervaringen met Skoda :D

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum Sander. Volgens mij hou je wel van risico's nemen, als ik tenminste dit lees:
In die 2 jaar pendelde ik op werkdagen heen en weer tussen Almere en mijn werk als webdeveloper bij Businesscompleet in Abcoude. In die tijd heb ook samen met mijn vriendin een dochter op de wereld gezet.
Nog een geluk dat je dochter niet bij een aanrijding is geboren.;) Ook de Leon's worden veel gestolen, dus ook al een risico. :cool: Overigens zijn er hier veel mensen die vanuit een Seat overgestapt zijn op Skoda (waaronder ikzelf).

leftwingnl

Nieuw lid
Welkom op het forum Sander. Volgens mij hou je wel van risico's nemen, als ik tenminste dit lees:

Nog een geluk dat je dochter niet bij een aanrijding is geboren.;) Ook de Leon's worden veel gestolen, dus ook al een risico. :cool: Overigens zijn er hier veel mensen die vanuit een Seat overgestapt zijn op Skoda (waaronder ikzelf).

Tja die Leon dat was pech hebben.. Sta je raar te kijken als je 's ochtends naar buiten loopt en je je af begint te vragen of je die avond daarvoor een soort "The Hangover" hebt doorgemaakt en dat je auto misschien wel wat blokjes verderop staat.

Cordoba

Forumguru
Ik ken ook mensen die het vaker dan 1 keer is overkomen met een Leon, en daarom Skoda zijn gaan rijden. Met de Leon is pech, maar zeker met dikke uitvoeringen komt het vaak voor, ook bij Leon's van 10 jaar oud. Van de Leon LE310, een speciale editie waar er maar 100 van zijn geleverd exclusief voor Nederland, is onderhand de helft gestolen (sommigen wel weer teruggevonden).

leftwingnl

Nieuw lid
Ach, gebeurt ook bij Skoda. Kwam vandaag bij mijn auto.. raampje ingetikt en weg is mijn MFD2 uit 2008. Super oud dingetje, kan me haast niet voorstellen dat het interessant is voor de 2e hands markt maar goed. Toch balen en een hoop gedoe om nieuw raam te krijgen, aangifte etc etc.

Cordoba

Forumguru
Diefstal uit een auto kan zeker in deze tijd van het jaar nog wel eens als 'verzetje' gebeuren door jongeren die zich vervelen. Diefstal van de auto zelf, is toch wel een ander verhaal, en bepaalde merken/types worden gewoon relatief veel gestolen, maar dat is allerminst een garantie dat het je met een ander merk/type niet overkomt.

Blacky

Forumguru
Diefstal uit een auto kan zeker in deze tijd van het jaar nog wel eens als 'verzetje' gebeuren door jongeren die zich vervelen. Diefstal van de auto zelf, is toch wel een ander verhaal, en bepaalde merken/types worden gewoon relatief veel gestolen, maar dat is allerminst een garantie dat het je met een ander merk/type niet overkomt.

Is bij mij 2x gebeurd. Na avondje bios is onze golf diesel gestolen, begon net te regenen want de plek waar auto stond was nog droog en de andere keer was een Peugeot 205 TD thuis voor de deur. Sta je raar toekijken als je s'avonds je auto parkeert en s'morgens niet meer voor de deur staat. Gebeurde beide keren rond Kerstmis (ja leuk cadootje) 30 dagen moeten wachten i.v.m terug vinden auto. Nooit meer gevonden, dus toen geld gekregen. Wel in die tijd alles op de fiets moeten doen.

leftwingnl

Nieuw lid

Kan idd verzetje zijn al vond ik het dermate professioneel aangepakt (geen schade e.d.) dat ik me niet kan voorstellen dat het gewoon wat jeugd is. Dit zijn gasten die flink wat oefening hebben gehad. Dat ze geen schade maken vind ik dan ook wel een voordeel.

Cordoba

Forumguru
Ik heb het helaas één keer meegemaakt, maar dat is al meer dan 20 jaar terug, en dat lijkt wel een geval geweest van huiswaarts gaande stappers: vanaf stadcentrum naar bepaalde slecht bekend staande wijk werden regelmatig op vrijdag- en zaterdagnacht autoinbraken gepleegd, en pas na een half jaar zijn er daders gepakt. In mijn geval in Golf I, het driehoeksruitje ingeslagen, middenconsole totaal vernield, deuk in portierstijl omdat eerst blijkbaar naast het raampje was geslagen, schade destijds iets van 1200 gulden, nieuwwaarde gestolen apparatuur zo'n 150 gulden. (apparatuur was overigens een aantal jaren oud, en zelfs de meest beruchte parkeerplaatsen zeer regelmatig gestaan zonder enig probleem).

Meest vervelende is inderdaad dat je onrustig gaat slapen, en alle ellende er omheen om het weer te regelen, de schade op zich is voor veel mensen niet het belangrijkste probleem.

Bovenaan Onderaan