Hoi

MattS

Lid
Hallo allemaal!

Naar goed gebruik bij deze even een kort voorstel rondje van ondergetekende.

Ik rijd pas sinds een ruim half jaar Skoda. Een Fabia 1.4 uit 09/2000 (jaja, een oud beestje). We kochten hem van de eerste eigenaar (een bekende van ons en een wat oudere dame) met slechts 75K op de teller en altijd netjes onderhouden met een jaarlijkse beurt bij de dealer. Goede aankoop dus!

We rijden er nu 3 dagen in de week heen en weer naar Amsterdam mee over de altijd gezellige A2. Vanaf ons huis een kleine 90km (heen en weer). Enige waar ik even aan moest wennen was de enorm stugge versnellingspook.

We hebben er haast geen omkijken naar tot zover. Kleine dingen die we wel tegen zijn gekomen:
- electrische raam linksvoor ging een tijd lang alleen helemaal open, of helemaal dicht. Dat is vanzelf weer goed gekomen...
- we hebben relatief vaak koelvloeistof bij moeten vullen (in 6 maanden al 2 keer)
- een koplamp begaf het
- veeeeeeeel vocht in de auto als het hard regent. Schijnt een bekend probleem met de deur rubbers te zijn?

Sinds deze week hebben we wel een ander probleempje, maar daar post ik zometeen een nieuw topic over, iets met het uitlaatgascontrolesysteem lampje dat aan is gegaan en de koelvloeistof meter die het soms wel maar vaker niet doet.

Maar tot zo ver, groet!

Matt
 

MattS

Lid
Ja, het klassieke verhaal van de oma en haar boodschapjes :)
Ik heb even geen foto bij de hand, maar een keurige zilveren versie.
 

turboturbo

Forumguru
Welkom! Dat deze Fabia zo stug schakelt, viel mij ook al op in een leen Fabia van de dealer die ik een tijdje geleden had (was ook een 1.4mpi uit 2000) maar weet dat aan het gebruik; mogelijk 'mishandeld' door de vele verschillende bestuurders in zijn laatste levensfase.

Ik zag je andere topic over het uitlaatgascontrole lampje al voorbij komen. Of je met deze Fabia écht een goede aankoop hebt gedaan, zou ik nog even onder voorbehoud houden, als ik lees dat je vaak koelvloeistof bij moet vullen. De 1.4MPI motoren hebben een reputatie als het aankomt op zwakke koppakkingen, daar zou dit m.i. een teken van kunnen zijn?

Hoe dan ook, als je de dingetjes hebt opgelost zul je veel plezier aan de wagen beleven!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Matt :bloemen:Het vochtprobleem zit waarschijnlijk niet in de deurrubbers, maar in de verdroogde kit van de metalen plaat in de achterportieren. Er loopt altijd water tussen raamrubber en de beweegbare ramen door, de deur in. Normaal gesproken blijft dat achter de metalen plaat die in de deur zit, en loopt het via gaatje aan de onderkant van de portieren weer de deur uit, en via de dorpel naar buiten. Als de kitlaag verdroogd is tussen metalen plaat en de rest van het (achter-)portier, loopt het water in de deur ook langs de binnenzijde van de deurbekleding, en komt zo naar binnen en het tapijt achter de voorstoelen wordt dan vochtig tot kleddernat. Even zoeken moet één of meer topics met aanwijzingen opleveren, hoe je het op kunt lossen.
 
Bovenaan Onderaan