Hoi

Swami

Lid
Bij deze zal ik mij even voorstellen. Ik ben Tibor 41 en heb in mei een SKODA FABIA Combi (6Y5) 2.0 (85 KW / 116 PK) uit 2002 gekocht met 240000 km op de teller. Vanwege een nieuwe baan moest ik mijn leaseauto inruilen en had geen zin om een nieuwe auto te kopen.

Een vriend had deze auto en was hem zoals hij zei aan het afrijden maar kreeg een leaseauto. Hierdoor kon ik hem voor 750 euro overnemen. Wat is er in de tussentijd aan gedaan.

- grote beurt (moest vanwege pechhulp buitenland en aantoonbaarheid van onderhoud) kosten ~210 euro
- Raam aan de bijrijderskant is naar beneden gevallen. zelf gerepareerd kosten ~40 euro voor raam mechaniek
- koppelstangen voorzijde vervangen. zelf uitgevoerd, kosten ~20 euro

Tijdens de vakantie naar frankrijk is
- de weerstand van de interieurventilatie ermee gestopt (alleen standje 4 werkt nog) bekend probleem. Moet ik nog repareren. kosten ~15 euro
- de sensor in het koelvloeistof reservoir ermee gestopt. (knipperd lampje maar temperatuur blijft okay). Moet ik nog repareren. Kosten ~ 15 euro

Alle kosten zijn overigens inclusief verzendkosten (internet aankopen)

Uitslag van de grote beurt was prima auto alleen de schokbrekers rechtsvoor en rechtsachter zweten maar dat is geen afkeur bij APK die er in december aan zit te komen.

Teller staat onderhand op 245000 en alles bij elkaar opgeteld heeft deze auto mij iets meer dan 1000 euro gekost!

Ik zeg prima deal.

OVerigens wil ik jullie complimenten geven voor wat betreft het forum. Ziet er keurig uit en staat vol met bruikbare informatie.

Tot op heden deed ik nooit zelf iets aan autos maar met de info van het forum kan ik het en begin ik het nog leuk te vinden ook!

Cordoba

Forumguru
Welkom Tibor. Die 2 liter blokken in een Fabia zijn redelijk zeldzaam, lekker pittig blok maar er zitten olieslurpers tussen.

Seigersbjorn

Senior Member
Welkom!
Zoals al gezegd zijn de 2 liters zeldzaam aan het worden.
Maar voor om en bij de 1000 euro ben je zeker goed gesteld!

Bovenaan Onderaan