Hoi

Hoi,

Ik ben nieuw op dit Forum en stel me daarom maar even voor:

Mijn naam is Willem,

Ik ben begonnen met rijden in een Nissan Micra uit 1988 (veel lol aan gehad),

na 6 a 7 maanden gevolgd door een Ford Ka uit 2008 (viel me reuze mee, deze wagen was eigenlijk best wel ok) waar ik uiteindelijk 7 jaar later afscheid van heb moeten nemen vanwege roestvorming die uit de hand begon te lopen, versneld door iemand die met een sprinter de wagen nóg een stukje kleiner wilde maken,

en nu rij ik sinds 8 maanden een Skoda Rapid .....back 1.2 TSI 66kW uit 2016. Het is een import (was reeds door een dealer naar NL gehaald) die ik met enige tijdsdruk heb gevonden nadat de Ka steeds maar prijziger begon te worden ivm corrosie en slijtage en daarna gezellig een bakje koffie met die sprinter..

Tot zover bevalt de Rapid mij over het algemeen prima. Er dringt vrij weinig geluid de cabine in, hij is zuiniger dan mijn vorige auto en het laadvermogen is veel groter dan wat ik gewend was. Ik worstel er alleen nog een beetje mee de stoel instellingen comfortabel te krijgen iedere keer nadat mijn vrouw er in gereden heeft: zo zou het fijn zijn als het stuur nog ietsje dichter naar me toe kon worden getrokken (met de stoel naar voren zetten komt mijn beenlengte niet prettig uit).

Over het algemeen ben ik er erg positief over.

Laatst bewerkt:
Welkom Wiĺlem. Maar een Rapid LIFTback bestaat niet. De term liftback komt van Toyota, de Rapid is/was er als hatchback (die er uit ziet als een sedan, maar vanwege de grote achterklep toch hatchback genoemd werd) en Spaceback (die er uit ziet als een normale hatchback om het makkelijk te maken) Zo te zien im je avater heb jij een Rapid Hatchback

Welkom Wiĺlem. Maar een Rapid LIFTback bestaat niet. De term liftback komt van Toyota, de Rapid is/was er als hatchback ... en Spaceback .....

ahh ok... spaceback, liftback, hatchback... terminologie... De laadklep is groot. Dat weet ik wel zeker ;) Bedankt :)

Goedemorgen en welkom hier Willem!.....
Dankje :) Ik zal het met de volgende beurt wel mee laten nemen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan