Wie kan mij vertellen hoe het zit met de homologatie van de Skoda Fabia Combi Greenline motoren ( 3-cilinder diesel) met SG2 code.
Er is een aantal maanden terug een stevige discussie geweest hierover.
De eerste motoren (SG2 code) hadden nog niet het variabele onderhoudsschema wat de motoren na april 2011 wel hebben.
De motoren zijn identiek op de volgende uitzondering(en?):
Bij de motoren na april 2011 zit er in het carter een sensor die e.e.a. uitstuurt naar de DOT-matrix.
Of deze sensor nu echt meet in hoeverre de olie aan vervanging toe is, betwijfel ik ten zeerste.
Er was een bericht van PON (dacht ik) dat in de toekomst ook deze SG2-code motoren gehomologeerd zouden worden naar dit variabele onderhouds-schema, wat het mogelijk moet maken om iedere 30.000 km olie te laten verversen met behoud van garantie.
Is dit nu al gebeurd....??
Er is een aantal maanden terug een stevige discussie geweest hierover.
De eerste motoren (SG2 code) hadden nog niet het variabele onderhoudsschema wat de motoren na april 2011 wel hebben.
De motoren zijn identiek op de volgende uitzondering(en?):
Bij de motoren na april 2011 zit er in het carter een sensor die e.e.a. uitstuurt naar de DOT-matrix.
Of deze sensor nu echt meet in hoeverre de olie aan vervanging toe is, betwijfel ik ten zeerste.
Er was een bericht van PON (dacht ik) dat in de toekomst ook deze SG2-code motoren gehomologeerd zouden worden naar dit variabele onderhouds-schema, wat het mogelijk moet maken om iedere 30.000 km olie te laten verversen met behoud van garantie.
Is dit nu al gebeurd....??