Honden-/bagagerek Combi

Wij willen een honden-/bagagerek in onze Octavia Combi.
Nu weet ik dat Skoda een originele heeft.

Graag wil ik jullie vragen of er iemand ervaring heeft met deze honden-/bagagerek.
Is deze makkelijk te plaatsen en te verwijderen:icon_smile_question. Kan je achterhoofdsteunen nog gebruiken/uitschuiven. Eventuele foto’s zijn welkom.

Bedankt voor je reacties,:yeah:

Jos

ertromp

Forumguru
Hallo Jos,

Bagagerek is super eenvoudig te plaatsen / te verwijderen!
Je moet als eerste 2 profieltjes vastzetten in de auto. Deze blijven er permanent in.
Daarna kun je hier het rek (wanneer je het nodig hebt) inzetten en met 2 bouten met kunststof draaidop vastzetten.
De hoofdsteunen blijven schuifbaar en wanneer het rek er niet inzit is de bagage afdekking/paraplubak ook bruikbaar.

Zie onderstaande foto's:

P1000387.JPG P1000386.JPG P1000389.JPG P1000388.JPG

De Stip

Forumguru
Zo te zien op de foto's is zo'n rek wel te verwijderen en achteraf in te bouwen. In mijn O-2 heb ik een bagagenet en dat kan alleen maar af fabriek, omdat je in de hemelbekleding een 4 tal voorzieningen moet treffen om het eea vast te zetten. Wel een mooi systeem en je ziet er niets van zolang je het niet gebruikt. Dat rek lijkt me minder handig, want dat blijft in het zicht en anders is het een lomp ding om mee te nemen, of op te bergen. Maar het is maar net waarvoor je het gaat toepassen.

Beste heren,

Bedankt voor jullie snelle reacties en de foto's.
Voor mij is het geen optie, als het rek is bevestigd en er geen gebruik van de bagage afdekking/paraplubak kan worden gemaakt.

Mijn voorkeur gaat uit naar: een samengevoegde bagage afdekking met een oprolbare bagagenet zoals in de Volvo V50.

Groeten Jos

De Stip

Forumguru
Dan dus toch de variant die ik heb. Volgens mijn dealer is het te doen om deze achteraf te monteren, maar af fabriek is gewoon een stuk handiger. In jouw geval (je hebt de auto toch al in je bezit?) is dat niet meer mogelijk, dus moet je in conclaaf met je dealer. Succes ermee!

ertromp

Forumguru
@Black magic: Het afdekscherm is trouwens wel te gebruiken / te combineren met het bagagerek!
Dat heb ik zelf net nog geprobeerd. Alleen paraplu's pakken uit de paraplubak gaat wat moeilijker.

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik in mijn Fabia I, kon door het hondenrek geen gebruik meer maken van de paraplubak.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar het systeem van Supersjors. Want de paraplubak gebruik ik toch wel vaak en niet alleen vooor paraplu's. Ik ga met mijn dealer bekijken wat er mogelijk is.

Weet iemandtoevallig of honden/bagagerek uit O2 overgezet kan worden op O3? Qua grootte zal het denk ik geen probleem zijn maar hoe zit het met de bevestiging?

Mirthe de Jong

Nieuw lid
WP_001239.jpg WP_001240.jpg Ik heb een hondenrek nog uit een Octavia I. Dat rek loopt door achter de bank. Deze staat gewoon los en wordt vergrendeld als je de leuning van de bank weer naar achter doet. Ik kan het rolscherm gewoon gebruiken hoor. Ik weet niet hoe het met een paraplubak zit, want die heb ik niet. Hij zit nu in een Passat 3BG. Komende week gaan we een Octavia II ophalen en ik hoop dat ik 'm gewoon kan omzetten.

Laatst bewerkt:

Blacky

Forumguru
Hallo Mirthe. Ben bang dat je een andere moet gaan kopen. Als ik jouw foto's zie en ze vergelijk met ertromp ziet dat er toch anders uit. Heb ook een Passat gehad maar hij paste niet. Heb nu de zelfde als ertromp en kan bij de paraplubak komen,de bank neerklappen en de hond blijft goed op zijn plek.

Blacky

Forumguru
Mijn voorkeur gaat toch uit naar het systeem van Supersjors. Want de paraplubak gebruik ik toch wel vaak en niet alleen vooor paraplu's. Ik ga met mijn dealer bekijken wat er mogelijk is.

Met zo'n vast rek kan je paraplu bak gewoon gebruiken alleen is het wat lastig om de klep te openen en te sluiten

CDK

Forumguru
Bekijk bijlage 20086 Bekijk bijlage 20087 Ik heb een hondenrek nog uit een Octavia I. Dat rek loopt door achter de bank. Deze staat gewoon los en wordt vergrendeld als je de leuning van de bank weer naar achter doet. Ik kan het rolscherm gewoon gebruiken hoor. Ik weet niet hoe het met een paraplubak zit, want die heb ik niet. Hij zit nu in een Passat 3BG. Komende week gaan we een Octavia II ophalen en ik hoop dat ik 'm gewoon kan omzetten.
welkom op het forum Mirthe, wil je je misschien nog even voorstellen in het meet & greet topic? ;)

greetz Corné

Bovenaan Onderaan