Hondennetten

abw

Nieuw lid
Krijg mijn Octavia over een week of drie... Dat er een metalen hondenrek voor de Octavia bestaat weet ik, maar kan ik het meegeleverde begagenet ook achter de achterstoelen spannen v.d. vloer tot aan het dak? Weet iemand of het mogelijk is bevestigingspunten te maken aan/in het plafond?

EdK

Forumguru
Krijg mijn Octavia over een week of drie... Dat er een metalen hondenrek voor de Octavia bestaat weet ik, maar kan ik het meegeleverde begagenet ook achter de achterstoelen spannen v.d. vloer tot aan het dak? Weet iemand of het mogelijk is bevestigingspunten te maken aan/in het plafond?

Ja gaten in dak boren en haken met metrisch draad erdoor en met ringetje en moertje vastzetten !! :D:D:473:

Maw geen bevestiging mijn inziens , stalen worden afgestempeld !

Blacky

Forumguru
Allereerst welkom op het forum. Het meegeleverde net kan je alleen in de bagageruimte spannen. Er zitten 4 ogen(haken) waar je het net mee vast kunt zetten. Ik heb zelf een metalen hondenrek en bevalt prima. Het rek wordt in de achterste 2 ogen vastgezet

abw

Nieuw lid
Dankjewel, Blacky. Weer wat wijzer! Voor onze middelmaat honden vind ik zo'n metalen rek wat te lomp, zou het liever met een net afdoen. We zullen zien of er nog een mogelijkheid is.

redfoxert

Senior Member
Ik kan je het metalen rek echt van harte aanraden. Goed, een Deense Dog is misschien wat groter en heeft zo'n hek echt nodig, maar het ding zit niet in de weg, zit netjes vast en zit ook gewoon stevig. Plus, het ziet er niet zo lelijk uit als een los netje.

Oli4

Actief lid
Ik kan je het metalen rek echt van harte aanraden. Goed, een Deense Dog is misschien wat groter en heeft zo'n hek echt nodig, maar het ding zit niet in de weg, zit netjes vast en zit ook gewoon stevig. Plus, het ziet er niet zo lelijk uit als een los netje.

Hi ABW,
vergeet dat flexibele net (voor je eigen veiligheid en de gezondheid van je K9.) Bij een noodstop zal dat net dusdanig uitrekken dat je je hond(en) in je nek zal hebben; en dat..... wil je jezelf en je hond(en) niet aandoen.
Het metalen rek van Skoda voldoet aan alle eisen qua veiligheid, daarnaast is het optisch (zwart gelakt) niet eens lelijk te noemen.
Enig minpuntje is, dat àls je je achterbankleuning vaak wil omklappen... je iets meer werk hebt; je zal dan eerst het rek los moeten maken.
(Met m'n Maygar Vizsla :923:& Bracco Italiano :923:gaat 't i.i.g. prima in de kofferbak).

Veel wijsheid met je te nemen keuze !:xyxthumbs:

Fabia

† In Memoriam
Dat hoefde ik gelukkig niet te doen bij mijn Fabia Combi. Daar zat het rek vast aan de beugels van de achterbank en kon ik de achterbank gewoon neer leggen zonder iets los te hoeven maken.

abw

Nieuw lid
Dank Oli4 voor je heldere antwoord. En nu maar zoeken naar een vast hondenrek. Marktplaats heeft op dit moment niets...

Oli4

Actief lid
Dank Oli4 voor je heldere antwoord. En nu maar zoeken naar een vast hondenrek. Marktplaats heeft op dit moment niets...

Uit de Skoda-catalogus:
Honden-/bagagerek

DMS320001A - Honden-/bagagerek Octavia I Combi € 143,- incl. BTW en montage
DMM620001 - Honden-/bagagerek Octavia II Combi € 147,- incl. BTW en montage

(Je zou kunnen proberen je Dealer over de prijs te polsen; ik heb 'm 'n jaar geleden - naast wat andere deals - bij de aankoop van mijn O2 gratis gekregen....)
Daarnaast kan je hier op 't forum ook nog je wens in de "Te koop gevraagd" sectie kenbaar maken....:bye:

Bovenaan Onderaan